کد خبر: ۴۸۶۷۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

گرد و غبار دیگری در راه است/برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در صورت تداوم گردو غبار

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه افزایش شاخص کیفی هوای تهران ناشی از افزایش گرد و غبار است، از وقوع مجدد پدیده گرد و غبار در روز یکشنبه آینده خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد هوای بسیار ناسالم تهران گفت: ذرات معلق کمتر از 10 میکرون (pm10)، که ناشی از گرد و غبار است، منجر به افزایش شاخص کیفی هوای تهران و بروز هوای بسیار ناسالم شده است.

وی افزود: انتظار این است که غلظت این گرد و غبار به تدریج تا روز آینده کاهش پیدا کند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: یک موج هواشناسی و جبهه سرد روی عراق شکل می‌گیرد و تا یکشنبه به جنوب ایران می‌رسد. انتظار می‌رود این موج هم، گرد و غباری را تولید کند که به کشور ما نیز خواهد رسید. 

وظیفه تاکید کرد: به احتمال قوی این گرد و غبار به تهران هم می‌رسد.

کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران تشکیل نمی‌شود

همچنین محمد رستگاری-معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران- نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه آلودگی هوای تهران ناشی از گرد و غبار است، گفت: فعلا کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران جلسه‌ای ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال تشکیل کمیته اضطرای کاهش آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: فعلا برنامه‌ای برای برگزاری کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران نداریم. اما در صورت تداوم گرد و غبار کمیته تشکیل خواهد شد.

رستگاری افزود: برای تصمیم‌گیری در این باره، شرایط پیش‌بینی هواشناسی را بررسی می‌کنیم و درصورتی که گرد و غبار ادامه پیدا کند، جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا برگزار می‌شود.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: آلودگی هوای تهران ناشی از افزایش غلظت گرد و غبار است، بنابراین اتخاذ تمهیداتی مثل طرح زوج و فرد و ممنوعیت تردد کامیون‌ها در کاهش غلظت گرد و غبار اثرگذار نخواهد بود.

وی تاکید کرد: تنها کاری که در این شرایط می‌توان انجام داد؛ تعطیلی است که خوشبختانه فردا، جمعه است و مدارس و ادارات تعطیل هستند.

دقایقی پیش شاخص کیفییت هوای تهران روی عدد 288 بود و در شرایط حاضر با عدد 279، همچنان در شرایط خیلی ناسالم قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
استان وشهری ‌که اولین پالایشگاه خاورمیانه توش درست شد الان جزو آخرینهاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
0
خاک عراق ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
0
خیلی هم اخه بلدین مشکل حل کنین
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین