کد خبر: ۴۸۶۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸

طعنه شرکت وستاس به ترامپ

روز جمعه شرکت وستاس، که بزرگترین سازنده ی توربین های بادی در جهان است، لایحه ی ارائه شده توسط حزب جمهوری خواه آمریکا در خصوص حذف امتیازات مالیاتی ساخت و توسعه ی توربین های بادی را نا امید کننده خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امتیازات مالیاتی کنونی ای که پیمانکاران پروژه های ساخت و توسعه ی توربین های بادی در آمریکا از آن بهره مند اند، نقشی اساسی در رقابت این صنعت با پروژه های تولید سوخت فسیلی دارد. تولید کنندگان انرژی بادی بر این عقیده اند که حذف این امتیازات باعث در خطر افتادن ۵۰ میلیارد دلار از سرمایه گذاری های در نظر گرفته شده در این صنعت می شود.

شرکت وستاس طی اظهار نظری لایحه ی پیشنهادی مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص متوقف کردن امتیازات مالیاتی تولید انرژی تجدید پذیر برق (PTC) که در سال ۲۰۱۵ مورد حمایت حزب  دموکرات و جمهوری خواه قرار گرفته بود را نا امید کننده دانسته است.

با نگاهی به سابقه ی توییت های دونالد ترامپ در شبکه ی اجتماعی توییتر می توان دریافت که وی چندان میانه ی خوبی با صنعت تولید انرژی به وسیله ی توربین های بادی ندارد. وی در تاریخ ۲۴ آگوست سال ۲۰۱۲ بیان داشته بود که: امروز جمعه است. توربین های بادی چند عدد عقاب طاس را امروز کشته اند؟ آنها (توربین های بادی) از نظر محیط زیستی و از لحاظ بصری یک فاجعه اند. همچنین، ترامپ در ۹ سپتامبر سال ۲۰۱۴ در اظهار نظری مشابه در توییتر گفته بود: آسیاب های بادی بزرگترین تهدید برای عقاب های طاس و طلایی در آمریکا هستند.

لایحه ی حذف امتیازات مالی که در راستای سیاست های دولت ترامپ ارائه شده است، اقتصاد برخی ایالت های آمریکا مثل Iowa را در خطر می اندازد. این ایالت حدود ۳۶.۶ درصد از برق تولیدی خود را از انرژی بادی تولید می کنند. همچنین، صنعت ساخت و توسعه ی انرژی بادی در این ایالت برای ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ نفر اشتغالزایی کرده و باعث سرمایه گذاری ۱۱.۸ میلیارد پوندی در اقتصاد آمریکا شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین