کد خبر: ۴۸۷۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

تاثیر ویتامین D در تسریع روند درمان سوختگی

مصرف مکمل‌های ویتامین D می‌تواند زمان درمان سوختگی‌ها را تسریع و از به جا ماندن محل زخم جلوگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز : ویتامین D که هنگام قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود می‌تواند به درمان سوختگی کمک کند.

به گزارش ایسنا، بررسی‌های پیشین حاکی از آن است که مکمل‌های ویتامین D در کاهش میزان التهاب، قرمزی و ورم پس از آفتاب سوختگی موثر هستند و این ویژگی می‌تواند یکی از دلایلی باشد که بدن این ماده را تولید می‌کند.

اکنون بررسی جدید در دانشگاه بیرمنگام انگلیس نشان می‌دهد این ویتامین می‌تواند به مقابله با دیگر انواع سوختگی هم کمک کند.

در این بررسی متخصصان ۳۸ بیمار را که برای مدت یک سال از سوختگی شدید رنج می‌بردند مورد مطالعه قرار داده و سطح ویتامین D بدنشان را ثبت کردند.

پزشکان انگلیسی دریافتند بالاتر بودن سطح ویتامین D به درمان بهتر سوختگی و کاهش میزان مشکلات ناشی از آن کمک کرده و باعث شده میزان کمتری از آثار سوختی در محل باقی بماند.

این مطالعه اولین بررسی است که به بررسی نقش ویتامین D در بهبود سوختگی پرداخته و نشان می‌دهد مصرف مکمل ویتامین D در سوختگی‌های شدید و خفیف می‌تواند درمانی ساده و مقرون به صرفه برای بیماران باشد.

متخصصان انگلیسی همچنین اظهار داشتند: پایین بودن سطح ویتامین D با پیامدهای نامطلوب برای بیماران سوختگی از جمله عفونت‌های کشنده، فوت و تاخیر در روند درمان همراه است.

ویتامین D همچون خاصیت ضد میکروبی دارد که می‌تواند با عفونت مقابله کند و بنابراین به درمان زخم بیماران سوختگی کمک می‌کند.

به گزارش روزنامه تلگراف، مطالعات اخیر همچنین نشان می‌دهد ویتامین D برای عملکرد سیستم ایمنی ضروری است و به جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی، آسم و آنفلوآنزا کمک می‌کند و همچنین در مقابله با افسردگی و حتی سرطان هم موثر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین