کد خبر: ۴۸۷۶۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
اعطا جزییات دیدار اعضای شورای شهر و نجفی با رییس جمهور را تشریح کرد؛

نامه نگاری رییس جمهور با رهبر انقلاب در مورد سپنتا نیکنام/تا وصول نتیجه پیگیری می کنیم

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص دیدار اعضای شورای شهر تهران با رئیس جمهور که صبح امروز صورت گرفت، توضیحاتی را ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : علی اعطا، با اشاره به جزئیات دیدار صبح امروز اعضای شورای شهر تهران با رئیس جمهور گفت: دیدار صبح امروز با رئیس جمهور از سلسله دیدارها با روسای سه قوه است که چندی پیش با لاریجانی رئیس قوه مقننه دیدار داشتیم و امروز نیز با حضور اعضای شورای شهر و شهردار تهران با رئیس جمهور دیدار کردیم.

به گزارش آفتاب نیوز، وی با بیان اینکه در ابتدای جلسه محسن هاشمی رئیس شورا گزارشی از وضعیت شورای شهر تهران ارائه و بعد از آن نیز روسای شش کمیسیون مسائل مختلف خود را مطرح کردند، تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد تاکید اعضای شورا لزوم رعایت حقوق شهروندی با استناد به موضوع سپنتا نیکنام بود. همچنین اعضای شورا تاکید داشتند که تثبیت نهاد شورای شهر در دوران اصلاحات انجام شده و لازم است در این دولت نیز در راستای تقویت و تثبیت جایگاه حکمرانی محلی، لایحه مدیریت یکپارچه شهری سریعا تعیین تکلیف شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این جلسه اعضای شورای شهر بر توجه ویژه به حمل و نقل ریلی تاکید داشتند و همچنین گزارشی در خصوص وضعیت تعطیلی خط 7 مترو ارائه کردند، گفت: یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید اعضای شورای شهر، بحث شورایاری‌ها بود. چرا که در حال حاضر به استناد نامه‌ای از مراجع قضایی انتخابات شورایاری‌ها محل اشکال است و بر همین اساس نه می‌توان بودجه‌ای برای آن در نظر گرفت و نه می‌توان انتخاباتی در این زمینه برگزار کرد که از رئیس جمهور درخواست شد از آنجایی که شورایاری‌ها بازوهای اجرایی شورای شهر هستند به مدیریت شهری کمک کند تا در سال آتی انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود و در این جلسه به بحث آسیب‌های اجتماعی و همچنین بافت فرسوده نیز تاکید شد.

اعطا با بیان اینکه آقای روحانی رئیس جمهور نیز سخنان خود را با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیشرفت شهر آغاز کردند، گفت: رئیس جمهور به همکاری و ارتباط تنگاتنگ دولت و مدیریت شهری تاکید کرده و عنوان داشت که اولین گام در این راستا توسط دولت با دعوت از شهردار برای حضور در جلسات هیات دولت برداشته شده و همچنین روحانی در ادامه به انتخاب دکتر نجفی به عنوان شهردار تهران آن هم به اتفاق آراء واکنش مثبت نشان داد و این انتخاب را خوب دانست.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور عنوان کردند که در موضوع حل معضل بافت فرسوده تهران تا کنون در دولت دوازدهم جلسات متعددی برگزار شده است، گفت: ضمن تشکر از دولت بابت توجه ویژه به مسائل تهران انتظار می‌رود که از مشارکت  اعضای شورای شهر تهران نیز در این جلسات بهره گرفته شود.

همچنین روحانی در خصوص وضعیت باغات تهران نیز واکنش نشان داد و عنوان کرد: در دوره‌های قبل حجم زیادی از باغات از بین رفته و این در حالیست که باید این باغات به عنوان سرمایه‌های شهر حفظ شود.
اعطا با بیان اینکه رئیس جمهور بر توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص ریلی تاکید زیادی داشت، گفت: آقای روحانی عنوان کرد که ساخت اتوبان، جاده، دو طبقه کردن بزرگراه و ... راه حل نیست و باید حمل و نقل عمومی با محوریت ریلی توسعه یابد.

همچنین وی در ادامه سخنانش بر لزوم مبارزه با فساد تاکید کرد و گفت: در نظر سنجی‌ها همواره شهرداری جزء سازمان‌هایی است که فساد زیادی در آن گزارش شده است و لازم است در بحث مبارزه با فساد از دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری فعالیت آغاز شود.

وی در پایان افزود: آقای روحانی در خصوص وضعیت سپنتا نیکنام نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت که نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری نوشته است و عنوان داشته که این موضوع خلاف قانون و مصلحت است و ابراز امیدواری کردند که تا وصول نتیجه این موضوع را پیگیری می‌کنند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
5
زردشتیان وفادار به پیامبر و کتاب اسمانی بومی ایرانند .
پرونده قضایی و خلاف کار زندانی ، دربین زردشتیان خیلی کم و به راستگویی مشهورند
دارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
دین زرتشت دین پاکدستان . دین انسانیت .وفاداری .جوانمردی . حقیقت . بی ریا . پاک دامنی . شرافت. اخلاق ...........................است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین