کد خبر: ۴۸۷۸۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
تقدیم لایحه بودجه بعد از تعطیلات اربعین

واکنش سخنگوی‌دولت به تیترجنجالی کیهان/توضیح درباره سپرده‌گذاران‌کاسپین و سپنتانیکنام

سخنگوی دولت با اشاره به بودجه سال ۹۷ گفت: پیش‌نویس بودجه سال ۹۷ مشتمل بر ۲۲ تبصره به هیات وزیران ارسال شد. نوبخت آخرین اقدامات دولت را در زمینه حل مشکل سپرده گذاران کاسپین تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به  بودجه سال ۹۷ گفت: پیش‌نویس بودجه سال ۹۷ مشتمل بر ۲۲ نوبخت اعلام کرد: آخرین اقدامات دولت در حل مشکل سپرده گذاران کاسپینتبصره به هیات وزیران ارسال شد و امیدواریم از هفته آینده بررسی آن آغاز شود و آذر ماه در مجلس برای پاسخگویی حضور خواهیم یافت.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد: ۱۵ آذر ماه تعطیل رسمی است و روز قبل از آن هم مجلس جلسه ندارد. هر زمان که مجلس اعلام آمادگی کند ما برای تشریح بودجه در مجلس شورای حضور خواهیم یافت.

سخنگوی دولت درباره چگونگی پرداخت یارانه‌ها اظهار داشت: قانون مصوب کردن متعلق به سال ۸۸ است و هر سال در قانون پرداخت بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: پرداخت یارانه هر سال با توجه به بودجه صورت می‌گیرد و امسال ۴۸ هزار میلیارد تومان  طبق پیوست تبصره ۱۴ در نظر گرفته شده است. مسئول محترم کمیته امداد امام خمینی اعلام آمادگی کردند که فقط یارانه را به افراد تحت تکفل بهزستی و کمیته امداد بدهیم که اتفاقا برخی از نمایندگان مجلس به صورت غیررسمی هم همین را گفته‌اند.

نوبخت افزود: اگر تکلیف قانونی این باشد که دولت به نهادهای حمایتی( کمیته امداد و بهزیستی) بدهد دولت مکلف به اجرای قانون است.دولت مجری قانون است و بهتر است تا یکی ، دوماه آینده صبر کنیم.

وی در خصوص حج عمره عنوان کرد: اظهار نظر در این مورد زود است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره حواشی نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در مورد سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری عنوان کرد: سران قوا جلسه‌ای در این مورد داشتند و در این خصوص تصمیمات بسیار مهم و رافع مشکلی را بیان کردند. یک کارگروه توسط نمایندگان روسای سه قوه تشکیل شد که کارش رصد بر ادامه چگونگی اجرای تصمیمات است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این مشکل به زودی حل شود و بانک مرکزی باید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند.

سخنگوی دولت درباره تیتر کیهان گفت: این یک تخلف آشکار رسانه‌ای است و برخوردهای قانونی در حال پیگیری است. هیچ چیزی برای ما مهم‌تر از منافع ملی نیست، در برخی از موارد افراد تمایل دارند نظرات شخصی خود را در انتخاب تیتر به عنوان منافع نظام مطرح کنند.

نوبخت ادامه داد: نباید بگذاریم رفتارها منافع ملی ما را مورد تهدید قرار دهد و اگر چنین اتفاقی بیفتد برخورد خواهد شد.

وی در خصوص قرار داد توتال و لغو آن گفت: از نقاط قوت توتال آن است که با وجود شرایط غیرمعمول و وضع تحریم علیه ایران، نقشی براى استیفاى حقوق ایران وجود دارد و مشکلى در این زمینه وجود نخواهد داشت

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره انتقال دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت گفت: در فرآیند رسیدگی لایحه برنامه ششم، سازمان بیمه سلامت ایرانیان از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی جدا و به وزرات بهداشت و درمان الحاق شد.

وی افزود: ترکیب شورا عوض نشده است اما این سوال پیش آمده است که دبیرخانه در وزارت کار و تعاون می ماند یا خیر که تصمیم‌ آن در هیات دولت گرفته می‌شود.

سخنگوی دولت درباره مذاکرات مجدد با آمریکا درباره برجام گفت: انجام مذاکرات مجدد به صلاح منافع ملی نیست و این‌ها صلاحیت اجتماعی ندارند که ما مجددا با آنها مذاکره کنیم.

وی تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی مذاکره با این افراد که ثبات بین‌المللی آن‌ها مشخص نیست انجام نخواهد شد.

نوبخت با بیان این که ما مسائل منطقه را با دقت بررسی می‌کنیم، گفت: زمانی که متوجه شویم مبارزه با تروریستم به مشکل برخورده، ورود خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در خصوص برخوردهای امنیتی با سرمایه‌گذاران خارجی گفت: دولت خودش را موظف می‌داند از افرادی که برای سرمایه‌گذاری به کشور می‌آیند، حمایت کند.

وی ادامه داد: روزی نیست که نامه به دست ما نرسد که ایرانیان خارج از کشور خواهان سرمایه‌گذاری در کشور باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره حذف دلار از مبادلات تجارى اظهار داشت: از سال‌ها ایران براى حذف دلار از مبادلات تجارى گام برداشته است و اکنون مبادلات براساس یورو انجام می‌شود.

وی درباره سفر آمانو به ایران با بیان این که سفر آمانو در چارچوب قوانین بین‌المللی است، گفت: سفر آمانو تایید بر صحت اقدامات ایران در چارچوب برجام است و مثل سایر موارد آمانو پایبندى به تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد.

نوبخت درباره سپنتا نیکنام و نامه رئیس‌جمهور به رهبری اظهار داشت : ما در راستای تأمین حقوق شهروندی همه اقدامات را انجام داده‌ایم، گاهی اوقات برای رفع یک مشکل اگر بتوانیم ساز و کار مدبرانه داشته باشیم تا تنش کمتری داشته باشیم، بهتر است. در این مورد هم اقداماتی در دست اجرا است .

نوبخت درباره مطرح شدن طرح گفت‌وگو ملی عنوان کرد: این اقدام کار بسیار پسندیده‌ای است و ما از آن استقبال می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون حذف دلار در مبادلات تجاری از جمله مبادلات تجاری بین ایران و روسیه با توجه به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه این دو کشور گفت: از سال‌های قبل برای حذف دلار از مناسبات در تجارت بین‌المللی جمهوری اسلامی گام‌هایی برداشته و الان عمده فعالیت‌های ما براساس یورو است.

وی افزود: در همین راستا اخیرا دولت روسیه اقداماتی را آغاز کرده که با هماهنگی‌هایی بین کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه و ایران همراه بوده است.

نوبخت با بیان اینکه جمهوری اسلامی به تقویت این مواضع پرداخته است، تصریح کرد: ما به دنبال تقویت این مواضع هستیم حتی خواستار آن هستیم که بتوانیم در مبادلات تجاری بین ایران و روسیه از پول ملی دو کشور استفاده کنیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در این راستا تصمیماتی اتخاذ شده و تلاش ما حرکت در این مسیر است.

نوبخت درباره اینکه چرا دولت در حالی تصمیم به پرداخت بدهی استقلال و پرسپولیس گرفته است که با مشکلاتی در مناطق محروم روبرو هستیم و از طرفی تیم‌های ورزشی زنان بعضا با کمبود اعتبار روبرو هستند، گفت: دولت مسئولیت عمومی برای اداره کشور دارد و در عین حال که بودجه مشتمل بر منابعی از فروش نفت، مالیات و اوراق است مصارفمان متنوع هستند که حوزه ورزشی و عدالت اجتماعی از جمله این موارد است.

وی ادامه داد: سال قبل برای طرح تحول سلامت چهار هزار میلیارد تومان دولت پرداخت کرد و هر ماه هم سه هزار و ۸۰۰ میلیون تومان یارانه واریز می‌شود. حالا چند میلیارد تومان هم که قانون اجازه کمک به فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی داده و قرار است به این دو باشگاه فوتبال پرداخت شود که نهایتا ۱۰ میلیارد تومان است. این در حالی است که اگرچه دولت محدودیت‌هایی برای کمک به باشگاه‌های ورزشی دارد، الزاماتی هم برای کمک به هیات ورزشی و فدارسیون‌ها دارد. در بودجه هم مشخص شده که درصدی باید به طور خاص در حوزه ورزشی هزینه شود. لذا این چه ارتباطی می‌تواند با مساله مناطق محروم و کمبود اعتبارات در آنجا داشته باشد .

سخنگوی دولت تصریح کرد: در آغاز سال سیستان و بلوچستان دچار مشکلات ریزگردها و کمبود آب شد. در نتیجه این وضعیت وزیر نفت و خودم شخصا به آنجا سفر کردیم و ماحصل  آن شد که سدی در این منطقه کارش آغاز شد. از سویی در توزیع اعتبارات برخی حتی گفتند چرا اعتبارات آب بخشیش در حوزه سیستان و بلوچستان و خوزستان هزینه می‌شود که البته این به دلیل بحث عدالت اجتماعی است.

وی تاکید کرد: ما در بودجه ردیف توازن منطقه‌ای و عدالت اجتماعی داریم. اگر ما چیزی را نمی‌پسندیم نباید آن را به بحث عدالت جویانه وصل کنیم. کمک‌های دولت در چارچوب قوانین انجام می‌شود و با این سوال از طرفی زنان را هم در طیف مخالفان قرار می‌دهیم که نیمی از جمعیت کشور هستند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دو باشگاه نماینده جمهوری اسلامی ایران در عرصه قاره‌ای هستند که اگر به دلیل بدهی محروم شوند خبرنگاران از من سوال نمی‌کنند که دولت چه تدبیری برای این مساله دارد. در زمان المپیک هم دولت به وقت خود پشتیبانی لازم را داشت. نماینده دولت هم در این رابطه وزیر ورزش است.

وی درباره علت عدم اجرای خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: یکسری اقدامات در این باره انجام شده و امیدواریم خصوصی‌سازی به نحو شایسته انجام شود.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
2
کیهان که معلوم الحال است
زینب میر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
خدا کیهان و آقای سریتمداری را ... کند ، مردم خسته شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
در مورد یارانه چرا همش میگید مددجویان کمیته امداد و بهزیستی؟ بخدا افراد فقیرتر و ضعیفتر و بیچاره تر از این دو قشر هم هستند که هیچ درآمدی ندارند اتفاقا اکثر مددجویان کمیته امداد وضع مالی خوبی دارند و دارند بخوبی امورات خود را میگذرانند. ما فارغ التحصیلان بیکار متاهل صاحب چندین فرزند باید داد بی پولی خود را به گوش چه کسانی بزنیم.لطفا در مورد یارانه ها ما را فراموش نکنید چون هیچ درآمدی نداریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین