کد خبر: ۴۸۷۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
ادعای نقش ایران در یمن و حمله موشکی حوثی‌ها به ریاض

استقبال پنتاگون از ادعاهای عربستان علیه ایران

وزارت دفاع آمریکا از ادعاهای عربستان درباره نقش ایران در یمن و حمله موشکی حوثی‌ها به ریاض استقبال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آدریان رانکین گالووی سخنگوی پنتاگون از ادعاهای روز دوشنبه مقامات عربستان سعودی درباره نقش ایران در یمن و اینکه تهران موشک‌های استقبال پنتاگون از ادعاهای عربستان علیه ایرانحوثی‌ها برای حمله به ریاض پایتخت عربستان را تامین کرده است، استقبال کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، وی گفت: ما به حفظ روابط دفاعی قوی با پادشاهی عربستان ادامه می‌دهیم و در خصوص اولویت‌های امنیتی مشترک‌مان شامل مقابله با سازمان‌های افراط‌گرای خشونت‌آمیز و مقابله با نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه ادامه می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، مقامات سعودی روز شنبه اعلام کردند که نیروهای حوثی در یمن یک حمله موشکی به فرودگاه بین‌المللی ریاض انجام داده‌اند که سامانه ضدموشکی عربستان آن را رهگیری و منهدم کرده است.

مقامات عربستانی و آمریکایی مدعی شدند که مسئولیت این حمله متوجه ایران است.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمان گفت: دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می کند و قطعا ما این مسئله را رد می کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ می‌دهد، ایران را متهم کنند البته این موارد از دشمن بعید نیست.

همچنین عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به این ادعاها تاکید کرد: ما امکان انتقال موشک به آنجا (یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است که بازسازی و برد آن را زیاد کرده‌اند و بدین وسیله انتقام خون شهدای مظلوم یمن را گرفته‌اند.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین