کد خبر: ۴۸۸۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
ائتلاف عربی به محاصره یمن پایان دهد

هشدار سازمان ملل درخصوص فاجعه آفرینی ائتلاف عربی در یمن

شبکه خبری الجزیره بامداد پنجشنبه گزارش کرد: یک مقام سازمان ملل متحد نسبت به محاصره یمن از سوی ائتلاف عربی در یمن هشدار داد و گفت: اگر ائتلاف عربی به محاصره این کشور پایان ندهد، با فاجعه انسانی و قحطی میلیون ها نفر روبه رو خواهیم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 «مارک لوکوک» معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه با بیان این که نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان باید فورا به محاصره یمن پایان دهند، افزود: سازمان ملل در تلاش است، کمک های بشر دوستانه را به نیازمندان یمنی برساند، در غیر اینصورت شاهد بزرگ ترین قحطی دهه های اخیر خواهیم بود.

لوکوک در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به این که نباید خدمات بشر دوستانه در یمن تعطیل شود، افزود: ما به مقام های سعودی گفتیم، عواقب انسانی که آنها برای محاصره یمن در پیش گرفته اند، فوری پدیدار خواهد شد.

از سوی دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت بشر دوستانه یمن اعلام کرد: ما نگران شش میلیون و 800 هزار یمنی هستیم که در معرض قحطی قرار دارند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز چهارشنبه شب گفته بود: جناب دبیرکل با مقام های بلندپایه عربستان درباره ضرورت ارائه کمک های بشر دوستانه به مردم یمن صحبت کرده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز سه شنبه گذشته، خواستار بازگشایی تمامی مرزهای یمن شد تا امکان ارسال مواد غذایی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی به این کشور فراهم شود.

ائتلاف عربی در پاسخ به حمله اخیر موشکی گروه انصارالله یمن به فرودگاه ملک خالد ریاض، حملات هوایی به صنعا پایتخت یمن را افزایش داده و تمامی گذرگاه های هوایی، زمینی و دریایی یمن را مسدود کرده است.

ائتلاف به سرکردگی عربستان در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی به این کشور را آغاز کرد. 

به گزارش ایرنا،تاکنون هزاران تن از افراد غیر نظامی در حملات همه جانبه این ائتلاف به یمن کشته و زخمی شده اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین