کد خبر: ۴۸۸۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

رأی الیوم: تل آویو و ریاض علیه ایران متحد شدند

تل آویو به ریاض در جنگ دیپلماتیک این کشور علیه حزب الله و ایران و در ضدیت با نقش منطقه ای ایران کمک می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم لندن در مقاله ای به قلم زهیر اندراوس نوشت: وزارت خارجه اسرائیل حمله دیپلماتیک خود را علیه دخالت های حزب الله در سیاست لبنان و همچنین در ضدیت با نقش ایران در منطقه و حمایت از جنگ عربستان سعودی در یمن آغاز کرد.

به نوشته این روزنامه،‌ برخی منابع در تل آویو گفتند وزارت خارجه اسرائیل با ارسال پیام های فوری برای سفارتخانه هایش در جهان، دستورالعمل لازم برای چگونگی تعامل رسانه ای با زلزله سیاسی در لبنان را برای آنها تعیین کرد. در این دستورالعمل آمده است اسرائیل از موضع عربستان سعودی علیه حزب الله حمایت می کند.

از دیپلماتهای اسرائیلی خواسته شده این پیام ها را به بالاترین سطح در کشورهای محل ماموریت خود برسانند تا کشورهای جهان با مشارکت حزب الله در سیاست لبنان مخالفت کنند. ناظران اسرائیلی گفتند این دستورالعملها خاص و استثنایی است زیرا درباره امور داخلی یک کشور دیگر است.

رسانه های اسرائیلی نوشتند در این پیام های محرمامه دیپلماتیک آمده است استعفای حریری ماهیت ویرانگرانه ایران و حزب الله و خطر این دو بر ثبات لبنان و منطقه را آشکار ساخته است.

در این پیام ها همچنین آمده است: این منطق که مهار حزب الله در چارچوب دولت، ثبات لبنان را تضمین می کند، از اساس اشتباه است. این وحدت ساختگی فلج کننده است و طرفهای حاکمیتی داخلی ناتوان هستند و نمی توانند تصمیماتی اتخاذ کنند که در خدمت عموم باشد. براین اساس دولت در لبنان تحت برخی فشارها، ناچار است از منافع قدرت خارجی یعنی ایران به زیان امنیت خود، حمایت کند.

همچنین در این پیام آمده است باید از عربستان سعودی در جنگ یمن ضد حوثیهای(انصار الله) تحت حمایت ایران حمایت کرد و در همین زمینه تاکید می کند حوادث اخیر در لبنان و پرتاب موشک بالستیک به ریاض به دست حوثیها کشورها را ملزم می کند فشار بر ایران و حزب الله را در مسائل متعدد از تولید موشکهای بالستیک گرفته تا دخالت منطقه ای افزایش دهد.

در ارتباط با همین موضوع روزنامه اسرائیلی جروزالم پست نوشت جرد کوشنر مشاور عالی دونالد ترامپ رئیس جمهور و دامادش در سفر محرمانه اخیر به عربستان سعودی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درباره فرصتهای برقراری روابط دیپلماتیک بین ریاض و تل آویو گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
مسئولین یمن باید به کودکان کشور خودیاد دهند که برای نابودی السعود دعاکنند درحال تنهاسلاح مردم عادی فقط باید نفرین بر ال سعود باشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین