کد خبر: ۴۸۸۳۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

پزشکیان: از اینکه جوابگوی مشکلات نیستیم، شرمساریم /عده‌ای برای تامین نان شب خود معطل هستند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت از اصول شیعه است و اینکه افرادی دوستان و آشنایان خود را بدون در نظر گرفتن شایسته سالاری دارای شغل کنند عدالت نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
مسعود پزشکیان ‌چهارشنبه شب در همایش بزرگ اربعین حسینی در مصلای امام خمینی(ره) شهر رشت اظهار داشت: داستان امام حسین (ع) تمام نشدنی است و او اسطوره ایثارگری و فداکاری و گذشت است‌.

وی با اشاره به اینکه شهید آیت الله مطهری، قیام امام حسین (ع) را در سه عنوان بیعت با یزید که توسط امام حسین (ع) پذیرفته نشد، دعوت کوفیان از امام حسین (ع) و امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌کند گفت: هدف اصلی قیام امام حسین (ع)، امر به معروف، نهی از منکر و راهنمایی مسلمانان بود.

پزشکیان با بیان اینکه 100 هزار تن از مردم کوفه در قالب 18 هزار نامه از امام حسین (ع) برای حضور و خلافت در کوفه دعوت کردند بیان داشت: کوفیان به عهد و وفای خود با امام حسین (ع) وفا نکردند و امروز در کشور ما هم یکی از مشکلات این است که افراد پای حرف‌های خود نمی‌مانند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در میان فریضه‌ها هیچ فریضه‌ای مانند تعهد به عهد در بین اقوام مقبولیت ندارد عنوان داشت: مردم منتظرند به حرف‌هایی که در جامعه توسط مسئولان زده می‌شود عمل شود.

وی با بیان‌ اینکه نزدیک به 40 سال است که ایران توسط انقلاب شیعیان اداره می‌شود گفت: باید جامعه‌ای می‌ساختیم که با راست‌گویی و تعهد عجین شده باشد و جامعه اسلامی ایزان می‌بایست زینت اهل بیت می‌شد و بر پایه برادری، انصاف و عدالت استوار می‌بود ام آیا جامعه ما امروزه این‌گونه است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آیا کسانی که برای امام حسین (ع) گریه می‌کنند نباید پیرو راه وی باشند ابراز داشت: تنها گریه کردن و عزاداری برای امام حسین (ع) کافی نیست و جامعه شیعه باید دنباله‌رو راه امام خود باشد.

پزشکیان با اعلام اینکه از اینکه نمی‌توانیم جوابگوی خیلی از مشکلات جامعه باشیم شرمساریم اعلام داشت: اگر دنباله‌رو امام حسین (ع) بودیم جامعه‌ای که الگویی برای منطقه و دنیا است می‌ساختیم و اگر جامعه اصلاح نشود امام حسین (ع) از ما راضی نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل کشور بیکاری است و حتی افرادی که ‌مدارک بالای تحصیلی دارند بیکارند بیان داشت: این راه امام حسین (ع) نیست که عده‌ای بالای صدها میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند و افرادی برای تامین نان شب خود معطل باشند.

پزشکیان با تاکید بز اینکه انصاف و عدالت در جامعه امروزی دنبال نمی‌شود خاطرنشان کرد: عدالت از اصول شیعه است و اینکه افرادی دوستان و آشنایان خود را بدون در نظر گرفتن شایسته سالاری دارای شغل کنند عدالت نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همگان باید به قانون تصویب شده پایبند باشند اعلام داشت: در اجرایی کردن قانون یارانه‌ها خلاف عمل شده و از کنار اجرایی کردن آن گذشتند و افراد به قانونی که نوشتند پایبند نبودند.

وی با اشاره به اینکه وصیت چکیده عمر انسان است و حضرت علی(ع) در وصیت نامه خود افراد را به تقوا دعوت کرده است گفت: کسی که به دنیا وابسته نیست می‌تواند بدون در نظر گرفتن اینکه چه شخصی از سخنانش ناراحت می‌شود و یا پست و سمتش بالا نمی‌رود سخن حق را بگوید.

پزشکیان با تاکید بر اینکه جسارت حرف زدن را کسانی پیدا نمی‌کنند که متقی نیستند عنوان داشت: متقی کسی است که به هیچ قدرتی باج نمی‌دهد و از حق و مظلومان دفاع می‌کند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
ما هم از شکممون خجلیم سیر میشه؟ هیچ وقت هیچ مقامی حساب پس نمیده.چرا همکلاس من به خاطر ژن خوب خدا رو بنده نیست ولی من بدون بازنشستگی و درمانده ام؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
عدالت قبل از اینکه از اصول شیعه یا سنی یا هر مذهب دیگه ای باشه از اصول انسانی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
0
شما که شکمت سیره.نان شب محتاجهارو چکار داری.بادردخودمون میسازیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین