کد خبر: ۴۸۸۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶

توصیه های بهداشتی به زائران اربعین

دبیر ستاد مرکزی اربعین با توصیه به زائران برای تأکید بر رعایت اصول بهداشتی در داخل خاک عراق گفت: زائران در عراق از خوردن سبزیجات خودداری کرده و فقط از آب معدنی و غذای گرم استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید آقابابایی با اشاره به اینکه زائران در بازگشت، اگر آثار بیماری مشکوک و یا حتی سرماخوردگی دارند، حتما به مراکز درمانی و هلال احمر که در پایانه‌های مرزی یا در طول مسیر و یا شهرهای مرزی مستقر هستند مراجعه  کرده و پس از طی مراحل درمانی به سمت شهرهای خود حرکت کنند، اظهار داشت: مراکز درمانی و پایگاه های هلال احمر به صورت شبانه‌روزی در پایانه‌های مرزی مستقر بوده و در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند.

به گزارش مهر، وی همچنین افزود: زائرانی که قصد بازگشت به شهرهای خود با خودروی شخصی دارند،  حتما قبل از حرکت استراحت کافی داشته باشند. امکانات اسکان و تغذیه در نقاط مرزی پیش‌بینی شده است پس زائران ابتدا به اندازه کافی استراحت کرده و برای بازگشت عجله نکنند و در مسیر هم، با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به اینکه مشکلی برای پذیرش زائران در مرزها با توجه به پیش‌بینی زیرساخت‌ها و وسایل حمل و نقل نداریم تصریح کرد: در حال حاضر تردد در مرزها با سهولت انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد. هم اکنون هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران، ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در شلمچه و ۱۵۰ دستگاه  اتوبوس در مرز چذابه آماده انتقال زائران به کشور هستند و به صورت منظم و مستمر، اتوبوس به تعداد مورد نیاز وارد استان های ایلام و خوزستان می،شود. همچنین تعدادی اتوبوس از کشور در داخل خاک عراق برای جابجایی زائران اختصاص داه شده است. البته حدود ۵۰ درصد وسایل حمل ونقل زائران هم وسایل شخصی بوده و حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودوری زائران در پارکینگ‌ها مستقر است و تا کنون هیچ گزارشی درباره وجود مشکل برای بازگشت زائران به دست ما نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد دو میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۰۹ روادید توسط سفارت، کنسولگری‌های سه گانه عراق و دفاتر دوازده گانه موقت  برای زائرین ایرانی و اتباع خارجی دارای اقامت معتبر در ایران صادر شده است.

در مجموع تعداد دو میلیون ۲۳۱ هزار و ۱۹۲ نفر از زائران ایرانی برای سفر اربعین از کشورخارج شدند. همچنین ۲۱۰ هزار و ۲۶۸ نفر از اتباع غیرایرانی مقیم یا ترانزیت از مرزهای کشور برای سفر اربعین خارج شده اند. تا صبح امروز نیز ۹۳۰ هزار نفر  از زائرین به کشور بازگشته‌اند.

آقابابایی افزود: دیروز حدود ۲۰ هزار نفراز کشور خارج شده و ۱۹۴ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند. میزان ورود زائران به کشور در حال حاضر بیشتر شده است و امروز، فردا و روز شنبه اوج ورود زائران به کشور خواهد بود.

به گفته وی، تا دیشب ۳۱ مورد فوتی در داخل عراق و ۱۹ مورد فوتی در داخل کشور به دلایل گوناگون طبیعی و حوادث به ثبت رسیده است.

دبیرستاد مرکزی اربعین درباره تامین امنیت زائران نیز گفت: چندین تیم تروریستی به صورت گروهی یا انفرادی قصد انجام عملیات تروریستی علیه زائران را داشته اند که با هوشیاری ارتش، پلیس و نیروهای مردمی عراق، اقدمات این گروه‌های تروریستی خنثی شده است.

وی در پایان اظهار کرد:‌ افرادی که روادید اربعین دریافت کرده اند اما تا کنون از کشور خارج نشده اند، از زمان اخذ روادید به مدت سه ماه فرصت دارند به عراق سفر کنند و حداکثر یک ماه در این کشور بمانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین