کد خبر: ۴۸۸۴۸۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
واکنش سید احمدخاتمی به تهدیدهای عربستان علیه ایران

خطیب نمازجمعه تهران: عربستان چنان سیلی‌ای بخورد که نتواند بلند شود/باید پول‌های شاه عربستان حسابرسی شود/عربستان نخست‌وزیر لبنان را به حبس برد/شرایط الان عربستان مانند اواخر رژیم شاهنشاه در ایران است/ امیدواریم روزهای آخر عمر رژیم آل‌سعود باشد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: عربستان با کمال پررویی در امور داخلی لبنان دخالت می‌کند و نخست‌وزیر کشور دیگر را فرا خواند، تحت‌الحمایگی در عرصه سیاسی ذلیلانه‌تر از این نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های دوم این نماز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه خطیب نمازجمعه تهران: عربستان چنان سیلی‌ای بخورد که نتواند بلند شود/باید پول‌های شاه عربستان حسابرسی شود/عربستان نخست‌وزیر لبنان را به حبس برد/شرایط الان عربستان مانند اواخر رژیم شاهنشاه در ایران است/ امیدواریم روزهای آخر عمر رژیم آل‌سعود باشدمحمدحسین طباطبایی و علامه محمدتقی جعفری، آنها را رزمندگان عرصه فرهنگی قلمداد کرد و گفت: یاد و خاطره شهیدان عزیر مرزبان در چالدران که در مصاف با ضد انقلاب به شهادت رسیدند را نیز گرامی می‌داریم و از همه نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی سپاسگذاریم که کشور را زبانزد و نمونه در عرصه امنیت ساخته‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی در ادامه به موضوع پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره و تأکید کرد: مسئله اربعین به حق یک حماسه بزرگ بی‌نظیر و نه کم‌نظیر بود، این مراسم فرامذهب، فراکشور، فراقوم و فرانژاد است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مراسم پیاده‌روی اربعین را دارای نظم مردمی و خودجوش دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که خداوند این فرصت را خلق کرده است، زائرانی که رفته‌اند و برگشته‌اند، عطر سیدالشهدا را حفظ کنند. ناسپاسی است که  از مردم عزیز عراق به جهت پذیرایی از زائران امام حسین(ع) تشکر نکنیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به راهپیمایی پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که روز گذشته در تهران برگزار شد، گفت: آنهایی که زیر پوست تهران را تحلیل می‌کنند، ببینند که آغاز جمعیت به مرقد رسیده بود و پایان جمعیت در میدان شهدای تهران بود، برای این اجتماع تبلیغ هم نشد، زیر پوست تهران تدین است، ناهنجاری‌هایی هم هست، اما آنقدر آن را بزرگ نکنند. 

وی افزود: این جماعتی که دیروز به تهران آمدند، تربیت‌شدگان مکتب سیدالشهدا(ع) هستند و اگر دشمن بخواهد کمترین آسیبی به ملت بزرگ ایران بزند، همین‌ها دندان‌های دشمن را در دهانش خورد می‌کنند. این جماعتی که دیروز آمده بودند و جماعتی که امروز در نماز جمعه هستند و همه جماعتی که در سراسر ایران حضور یافته‌اند، زبان‌ قالشان این است که پیرو حسین(ع) هستند و ذلت نمی‌پذیرند.

به گزارش تسنیم، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تحولات اقلیم کردستان عراق اشاره و تصریح کرد: از خبرهای مسرت‌بخش هفته‌های گذشته، خنثی‌ شدن توطئه‌های اسرائیل جدید در منطقه بود، این همه‌پرسی در اقلیم کردستان توطئه‌ای بود برای اینکه اسرائیل جدید در منطقه درست کنند؛ مسئولان ایرانی و عراقی نصیحت کردند، اما رئیس این اقلیم لجبازانه ایستاد و این همه‌پرسی را برگزار کرد، اما بعد از همه‌پرسی فهمید که در میدان آمریکا و اسرائیل بازی کرده است، درود بر دولت عراق که سریع جنبید و کرکوک را از دست آنها گرفت، کرکوکی که پول نفتش به جای اینکه به مردم عراق برسد، به حساب شخصی واریز می‌شد. 

وی اضافه کرد: به مسئولان جدید اقلیم کردستان عراق می‌گویم که یک بار تجربه کافی است و با دولت یکپارجه عراق همراه شوید و بازیچه دست رژیم صهیونیستی و آمریکا نشوید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه به فضل خداوند طومار گروهک جنایتکار داعش در عراق و شام پیچیده شد، اظهار داشت: آنهایی که آروزی دولت بزرگ عراق و شام را داشتند، رفتند و یک پرونده سراسر خیانت و جنایت برای اینها باقی ماند.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: دنیا باید از نظام مقدس اسلامی و فتوای مرجعیت، الحشد‌الشعبی و دولت سوریه که این خطر را از کنار بشریت راندند و به‌خصوص از حاج قاسم سلیمانی که مسئولیت مستشاری‌اش را به خوبی ایفا کرد،  تشکر کند،  باید به این سردار سرافراز افتخار کنند که افتخار ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه غربی‌ها نه تنها کاری ضد داعش انجام ندادند، بلکه مستند می‌گوییم که به آنها کمک هم کردند، افزود: آنها داعش را می‌خواهند که مدیریت کنند و نیشی به ایران هم بزند، اگر ایران وارد مبارزه با داعش نمی‌شد، این پیروزی‌ها حاصل نمی‌شد، برخی می‌گفتند که چه کار دارید خرج می‌کنید، همان‌ها امروز فهمیدند که اگر این مبارزه با داعش نبود، باید با داعش در خیابان‌های تهران و شهرستان‌های مرزی کشور می‌جنگیدیم که این موفقیت‌‌ها با مدیریت رهبر انقلاب محقق شد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به استعفای نخست‌وزیر لبنان اشاره کرد و گفت: عربستان با کمال پررویی در امور داخلی لبنان دخالت صریح کرده است، نخست‌وزیر کشور دیگر را فرا خواند و به او گفت استعفا دهد، تحت‌الحمایگی در عرصه سیاسی ذلیلانه‌تر از این هم نیست، البته نخست‌وزیر لبنان می‌توانست نرود، اما رفت و ذلت خودش را نشان داد.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه عربستان لبنان در هم ریخته و آشوب‌زده می‌خواهد، افزود: آرامش در لبنان منفور دولت عربستان است که پایش در همه جنایات است. توطئه در عراق، سوریه و لبنان، یک پایش سعودی‌ها هستند. آفرین بر رهبر مجاهد حزب‌الله، سیدحسن نصرالله که به عنوان یک رهبر درست اوضاع را هدایت کرد و رئیس‌جمهور لبنان هم به ایشان همراه است.

وی در ادامه تحولات عربستان سعودی را درگیری‌هایی توسط حاکم تازه به دوران رسیده عربستان قلمداد کرد و گفت: جنایاتی که رخ می‌دهد زیر سر این جوان ناپخته و بچه است. جنایتکاران دیروز و امروز با هم در افتاده‌اند، البته بازی زرگری است. باید پول‌های شاه عربستان حسابرسی شود، یک میلیارد دلار به ترامپ داده که از او حمایت کند تا به شاهنشاهی برسد، این مانند اواخر رژیم شاهنشاه در ایران است. امیدواریم این حواث و زلزله‌ها، روزهای آخر عمر رژیم جنایتکار آل‌سعود باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان خاطرنشان کرد: این جوان ناپخته و یا بچه ناپخته در عربستان، مدام ایران و حزب‌الله را تهدید می‌کند و می‌گوید که ما مقابله می‌کنیم؛ خجالت بکشید، یمن را با خاک یکسان کردید، انگار خوراک شما ظلم به یمن است. بزرگ‌تر از شما صدام بود و با این ملت در افتاد و این ملت او را به روز سیاه نشاند، شما که عددی حساب نمی‌شوید، از این حرف‌های بچه‌گانه دست بردارید، اگر این خیال خام را عملی کنید، چنان سیلی‌ای خواهید خورد که از جایتان نمی‌توانید بلند شوید.

آیت‌الله خاتمی همچنین در خطبه‌‌های اول نماز جمعه این هفته تهران به سنت خداوند برای پیروزی مؤمنین بر دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند که ما سست شویم، اما به فضل خدا از مسیر خارج نمی‌شویم و دشمن را از پا درمی‌آوریم. می‌خواهند شما را تسلیم کنند. رهروان راه حق بدانند که برنده نهایی آنها هستند، دشمنان دست و پا می‌زنند، اما پیروز نهایی شما متدینین و پایبند به دین هستید. این سنت خداست که مؤمنین تنها نمی‌مانند، بنابراین خسته شدن و افسرده شدن در مسیر مؤمنین قرار جایی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
6
میشه جنگ جنگ نکنید مردم از جنگ بیزارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
2
دولت رایاری کنیدمشکل فقروبیکاری راحل کند
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
3
اگر بناست ما بنویسیم و شما دریافت آن را تایید ولی منعکس نکنید، بفرمایید تا وقت خویش تلف ننماییم!......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
2
شما به پولهای شاه عربستان چکار دارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
2
شما پولهایی که هشت سال دولت پاکدست گم و گور! کرده را حسابرسی کنید پولهای شاه عربستان پیشکش.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین