کد خبر: ۴۸۸۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

پیش‌بینی فرمانده سابق آمریکایی درباره شکست واشنگتن درصورت جنگ با کره‌شمالی

یک فرمانده ارشد سابق نظامیان آمریکا در منطقه آسیا هشدار داد که و منابع در مواجهه با ارتش این کشور روبرو خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، جان مارک جوآس، فرمانده ارشد سابق نظامیان آمریکا در منطقه آسیا گفته است: سربازان آمریکایی به شدت در مواجهه با نیروهای کره شمالی و نیروهای هم‌پیمانی که بخش عمده جنگ را اجرا می‌کنند تعدادشان کمتر خواهد بود.

او در نامه‌ای به نمایندگان کنگره آمریکا که از جانب پایگاه "نیوزویک" افشا شده تصریح کرده است که این نظامیان آمریکایی همچنین در جنگ احتمالی با کره شمالی در زمینه دریافت محموله‌های جدید یا نیروهای تقویتی به مشکل برخواهند خورد.

همچنین نیروهای جدید نیز ممکن است شاهد حمله به پایگاهشان با سلاح‌های متعارف یا شیمیایی باشند که این امر ورود آنها به میدان جنگ را با تاخیر زیادی روبرو خواهد کرد.

ژنرال جوآس اظهار داشت: حتی یک اقدام نظامی محدود علیه حکومت کیم جونگ اون، احتمالا یک جنگ تمام عیار را تشدید خواهد کرد و به طور کامل قابلیت هسته‌ای پیونگ یانگ را از بین نخواهد برد.

وی افزود: در این وضعیت تلفات عظیم و بحران تخلیه نیروها به وجود آمده و بالغ بر ۱۰۰ هزار آمریکایی غیرنظامی درگیر خواهد کرد که بسیاری از آنها برای آنکه از شبه جزیره کره خارج شوند به سراغ نیروهای آمریکایی خواهند رفت.

او همچنین اظهار داشت که استفاده پیونگ یانگ از سلاح‌های هسته‌ای را نمی‌توان منتفی دانست.

ژنرال جوآس از ژانویه ۲۰۱۲ تا زمان بازنشستگی‌اش فرمانده نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره بوده است.

به گفته این ژنرال بازنشسته آمریکایی تعداد پرسنل ارتش آمریکا در کره‌ جنوبی به حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن می‌رسد هرچند که یکسری گزارش‌های خبری این رقم را یا بالاتر یا پایین‌تر اعلام کرده‌اند.

همچنین یک اندیشکده آمریکایی به نام شورای روابط خارجی برآورد کرده که کره شمالی در مقابل ۱.۱ میلیون پرسنل در ارتشش دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین