کد خبر: ۴۸۸۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

تیلرسون: احتمال دارد موشک شلیک شده به ریاض متعلق به ایران باشد

وزیر امور خارجه آمریکا با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت که بسیار محتمل است موشک شلیک شده به ریاض متعلق به ایران بوده باشد اما لازم است که ادله قانونی درباره آن پیدا شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه فاکس نیوز، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا که اکنون به همراه رئیس جمهور کشورش در آسیا به سر می‌برد، درباره تحولات اخیر لبنان گفت: اوضاع را به‌طور کامل و به دقت زیر نظر داریم و از طرف‌های بیرونی می‌خواهیم وارد ماجرا نشوند.

تیلرسون در ادامه مدعی شد: نظر ما این است که هر نیروی خارجی که در لبنان حضور دارد، خواه از ایران باشد یا سوریه یا هر جای دیگر، باید آنجا را ترک کند و از آن خارج شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به حمله موشکی هفته گذشته حوثی‌های یمن به ریاض، پایتخت عربستان پرداخت.

مقامات سعودی و آمریکایی مدعی‌اند که موشک پرتاب شده متعلق به ایران بوده است، درحالیکه مقامات ایرانی همواره اتهامات درباره ارسال سلاح به یمن را رد می‌کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این باره گفت: اینکه بتوانیم با برخی دلایل قانونی و واقعی این موضوع را تائید کنیم گامی سودمند برای تصمیم‌گیری درباره اقدامات بعدی، به ویژه در شورای امنیت خواهد بود، چراکه این اقدام مصداق نقض قطعنامه‌هایی از شورای امنیت سازمان ملل است که ارسال سلاح به مناطق درگیری را ممنوع می‌کنند.

تیلرسون مدعی شد: اینکه این موشک متعلق به ایران بوده باشد، بسیار محتمل است اما فکر می‌کنم لازم است ما به ادله قانونی درباره آن دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که امیر حاتمی، وزیر دفاع کشورمان در این زمینه گفته است: دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می‌کند و قطعا ما این مساله را رد می‌کنیم. بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ می‌دهد، ایران را متهم می‌کنند البته این موارد از دشمن بعید نیست.

همچنین سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به این ادعاها تاکید کرده است: ما امکان انتقال موشک به آنجا(یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین