کد خبر: ۴۸۸۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

دیدگاه یکی از ملاقات کنندگان احتمالی کروبی درباره حصر: محدودیت‌ها مانع نقد درون جریانی شده است

عضو حزب اعتماد ملی گفت: جریان انحصارطلب‌ می‌خواست با ایجاد محدودیت برای برخی چهره‌ها، موفقیت‌هایی را در عرصه سیاسی کسب کند، اما این کار موجب همگرایی بیش‌تر در جریان اصلاحات شد به‌نحوی که اصلاح‌طلبان می‌گویند نقد درونی را باید تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رحمت‌الله بیگدلی درباره دیدار احتمالی با کروبی گفت: توسط برخی از دوستان مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطلع شدم که شورای‌عالی امنیت ملی تصمیم گرفته است که سه نفر با آقای کروبی دیدار کنند. در این میان، یکی از آن‌ها آقای دوستی بود که جلسه سه ساعته ای‌ با دبیرکل حزب اعتمادملی داشته که خود وی آن را بسیار خوب و مفید ارزیابی می‌کرد و خبر از سلامتی و نشاط‌ آقای کروبی می‌داد. من امیدوارم که به مرور زمان چنین دیدار‌هایی بیشتر شوند و به‌زودی شاهد رفع حصر باشیم.

وی در ادامه با اشاره به‌ هزینه سنگین ادامه این روند برای کشور و نظام گفت: بدون شک مسائلی مانند ممنوع‌التصویری و حصر فلسفه خود را به‌طور کامل از دست داده است و امروز ادامه این وضعیت و ایجاد‌ محدودیت‌هایی مشابه‌ برای اشخاص و بزرگان کشور، نه تنها مفید به حال کشور نیست، بلکه مضر هم هست. 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ادامه گفت: در حالی که امروز ممکن است خود فرد در حصر و حتی زندان باشد، اما مطالبش در آن سوی دنیا و همه جا منتشر شود. پس‌ این رویکرد فلسفه خود را به طور کامل از دست داده است و جز ضرر و زیان برای یک جناح فکری و کشور و نظام‌ هیچ فایده‌ای ندارد. 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: جریان انحصارطلب‌ تمام تلاش خود را در سال‌های گذشته به‌کار برد تا با ایجاد محدودیت برای برخی چهره‌ها، موفقیت‌هایی را در عرصه سیاسی کسب کند، اما با این کار موجب همگرایی بیش‌تر در جریان اصلاحات شد به‌نحوی که اصلاح‌طلبان می‌گویند نقد درونی را باید تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد و نباید اجازه داد که این نقدهای درونی‌ در دورانی که بزرگان ما در حصر هستند بروز پیدا کند. جریان محدودکننده هم به خود آسیب زده است پس این جریان انحصارطلب هم ما را از بالندگی و آسیب‌شناسی و نقد درون‌جناحی بازداشته است و هم به‌جای اصلاح و بازسازی خود تنها به‌ حذف اندیشیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین