کد خبر: ۴۸۸۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

خروج ناگهانی روزنامه‌نگاران سرشناس روسیه پیش از انتخابات

سه تن از روزنامه‌نگاران سرشناس منتقد کرملین در ماه‌های اخیر روسیه را ترک کردند. آنها دلایل مختلفی را عامل خروج خودشان دانستند اما اصلی‌ترین دلیل انتخابات ریاست جمهوری روسیه در ماه مارس است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دویچه وله، چند ماه پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری روسیه در ماه مارس، روزنامه‌نگاران منتقد کرملین به ناگاه کشورشان را ترک کردند. ظرف چند هفته سه تن از روزنامه‌نگاران سرشناس روسیه، کشورشان را ترک کردند و تاکید دارند که به این زودی باز نمی‌گردند. ممکن است روزنامه‌نگاران دیگری هم دست به اقدام مشابه بزنند.

"اولگا رومانووا" یکی از روزنامه‌نگاران مطرح روسیه است که اخیرا به تیتر یک تبدیل شده بود. او تابستان روسیه را به مقصد آلمان ترک کرده و اکنون آنجا سکونت دارد. دلیل رفتن او حمله ماه ژوئن به دفاتر سازمان غیر دولتی "روسیه پشت میله‌های زندان" عنوان شده است که رومانووا آن را بنیان گذاشته و ریاست آن را بر عهده دارد. این سازمان مردم‌نهاد برای حقوق روس‌های زندانی مبارزه می‌کرد.

پیش از او هم سردبیر ایستگاه رادیویی لیبرال "اکو مسکو" اعلام کرده بود که کسنیا لارینا، یکی از همکاران او برای حفظ امنیت خود روسیه را ترک کرده و حداقل تا شش ماه دیگر برنمی‌گردد.

یک منبع مطلع این اظهارات را تایید کرده و می‌گوید اطلاعی از مقصد سفر او در دست نیست. یکی از دلایل او موج تخاصم‌ها علیه روزنامه‌نگاران لیبرال و منتقد کرملین در تلویزیون دولتی روسیه اعلام شده است.

از دیگر روزنامه‌نگاران روس که در دو ماه گذشته از روسیه خارج شده است، یولیا لاتینینا است. او اعلام کرد که به همراه خانواده‌اش برای تامین امنیت خودشان روسیه را ترک می‌کنند. پیش از آن اشخاص ناشناسی خودروی این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۱ ساله را در مقابل آپارتمانش در مسکو به آتش‌ کشیده بود. او همچنین قربانی حملات متعددی پیش از آن شده بود. تابستان امسال خانه او هدف حمله با مایع سمی قرار گرفت.

این سه‌ روزنامه‌نگار جزو اولین‌ کسانی نیستند که در سال‌های گذشته میلادی کشورشان را ترک کردند. از زمان بازگشت ولادیمیر پوتین به پست ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۲ و خصوصا پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴، شماری از روزنامه‌نگاران، سیاستمداران مخالف و کارشناسان تصمیم به ترک کشورشان گرفتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین