کد خبر: ۴۸۸۶۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
"نیازمند ترکیب جدیدی برای مقابله با تهدیدات هستیم"

علت تغییرات پیاپی مسئولان در ارتش چیست؟

مراسم تودیع و معارفه جانشینان جدید و قدیم فرمانده کل ارتش و همچنین معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز شنبه، با حضور فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در ستاد ارتش برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا طی هفته جاری در احکام جداگانه‌ای امیرسرتیپ محمدحسین دادرس را به جانشینی فرمانده علت تغییرات پیاپی مسئولان در ارتش چیست؟کل ارتش و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری را هم به عنوان معاونت هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در همین راستا صبح امروز، مراسم تودیع و معارفه جانشینان جدید و قدیم فرمانده کل ارتش و همچنین معاون هماهنگ کننده ارتش، با حضور فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در ستاد ارتش برگزار شد. مراسمی که سخنرانان آن بر یک نقطه نظر مشترک تاکید داشتند و آن اینکه، تغییرات شکل گرفته در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران، بر مبنای تهدیدات موجود است.

انتظار می‌رود عزیزان، انتظارات آقا را جامه عمل بپوشانند

در ابتدای این مراسم، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در سخنانی اظهار داشت: آقا به این عزیزان که از تجارب خوبی برخوردارند، اعتماد دارند؛ این عزیزان از سوی فرمانده کل ارتش پیشنهاد شد و آقا هم قبول کردند. 

وی افزود: انتظار می‌رود که عزیزان در این انتصابات انتظارات آقا را جامه عمل بپوشانند. بنده هم جا دارد از امیر موسوی بابت ابراز همدلی به جا و به موقع در اتحاد با سپاه تشکر کنم. نکته بعد، انتصاباتی است که ایشان با مطالعه و هم‌اندیشی به نتیجه رسیدند و خدمت آقا ارائه کردند و آقا هم با طیب خاطر پذیرفتند و درجاتی را هم که لازم بود اعطا کردند.

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا تصریح کرد: این مسئولیت ها بارسنگینی است اما وقتی به روند پیشرفت نظام نگاه می‌کنیم انتظارات بسیار بالا است و مردم هم با این جانفشانی‌ها، انتظار دارند که ما در جایگاه نظامی اقدامی کنیم. ضمن آنکه اوامر آقا هم به جا است و خارج از انتظار نیست. تحقق این اوامر جز با لطف خداوند مُیسر نمی‌شود و انسان وقتی به گذشته نگاه می‌کند، همه موفقیت‌ها مُیسر نشده جز با عنایت الهی و هم قضیه اربعین هم از این دست اتفاقات است.

تهدیدات جدید ایجاب می‌کند تا ترکیب جدیدی برای مقابله ایجاد شود

در ادامه این مراسم، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش درخصوص جابجایی‌های صورت گرفته در بدنه ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: سازماندهی موضوعی است که گزاره‌های مختلفی در آن نقش دارند و جابه‌جایی افراد مبنی بر ضعف آن نیست، هیئت رئیسه ارتش باید به حالت ترکیبی در می‌آمد و از طرف دیگر، ظرفیت مهمی در مرکز مطالعات ارتش داشتیم که باید به فردی با ظرفیت آن سپرده می‌شد، همچنین نیروی دریایی باید به فرد جوان‌تری سپرده می‌شد که بتواند راه خوب امیر سیاری را ادامه دهد.

فرمانده کل ارتش در ادامه تهدیدات جدید را عامل جابجایی‌ها دانست و گفت: تهدیدات جدید ایجاب می‌کند تا ترکیبی جدید برای مقابله با آنها ایجاد کرد. دشمنان ما در دوران دفاع مقدس از اتحاد ارتش و سپاه ضربه‌های زیادی خوردند و امروز هم می‌خواهند به این رابطه خدشه وارد کنند، موضع رسمی ارتش همانی است که من در روز دانش‌آموختگی دانشجویان ارتش در محضر فرمانده کل قوا گفتم، هر کسی هر چیزی از قول ارتش و ارتشی بنویسد که باعث اختلاف بشود چه آن نویسنده بداند یا نداند این سخن دشمن است و مورد تأیید ما نیست.

امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در مراسم تودیع خود از جانشینی فرمانده ارتش، در سخنانی اظهار کرد: از امیر فرماندهی محترم ارتش که بانی چنین توفیقی برای من شدند، تشکر می‌کنم و از فرمانده کل قوا که بار دیگر به این سرباز اعتماد کردند، تشکر می‌کنم. 

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ادامه داد: در فرهنگ دینی ما، مسئولیت یک امانت است علاوه بر این یک نگاه تکلف مدار و تکلیف مدار هم به مسولیت وجود دارد و این دایره بسیار بزرگتر از دایره انجام وظیفه است.

امیر پوردستان با اشاره به خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس ادامه داد: من در سال 65 در جزیره مجنون جنوبی با خداوند عهدی بستم که هنوز هم بر سر آن عهد هستم و به هیچ وجه این فرصت را از دست نمی‌دهم و زمانی هم که از ارتش بروم در یک پایگاه بسیج کار خواهم کرد.

امیر حبیب‌الله سیاری معاون جدید هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی با اشاره به منویات فرمانده کل قوا مبنی بر نو شدن ارتش اظهار کرد: این نو شدن بدان معنا است که باید مجهز به علم و دانش روز بود تا بتوان در مقابل تهدیداتی که در اطراف ما اتفاق می‌افتد توان آمادگی داشت در بحث تجهیزات هیچ کشوری به آنچه که داشته است بسنده نکرده و دائما در حال پیشرفت است و این یکی از ضرورت‌های مورد نیاز ارتش و سپاه و سایر نیروهای مسلح است.

امیر سیاری ادامه داد: ما می‌بایست نیروی انسانی خود را متناسب با تهدیدات آینده به علم و دانش روز تجهیز کنیم و این موضوع باید در دستور کار ما باشد.

تغییرات در نظام دفاعی، متناسب با تهدیدات خواهد بود

امیر محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش با حضور در جمع خبرنگاران در سخنانی درباره برنامه‌های کاری خود در ارتش اظهار کرد: تهدیدات موجود در منطقه دائم درحال رصد شدن هستند و حرکت ما با نگاه عمیق به تهدیدات درحال پیگیری هستیم. جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: این که چه تغییراتی باید در نظام دفاعی صورت گیرد متناسب با تهدیدات خواهد بود و آنچه به عنوان یک تهدید جدید برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ظاهر می‌شود هر اقداماتی که برای رفع این تهدید باشد را در دستور کار داریم.

منبع: خبرآنلاین


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
2
ارتش باید قوی تر کارامدتر وپیشرفته تر شود
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
این تغییرات به شکل دوره‌ای و منظم است. الان اگر چند تغییر با هم انجام شده به دلیل این است که فصل آن رسیده و گرنه هیچ تغییر غیرعادی صورت نگرفته است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین