کد خبر: ۴۸۸۷۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد:

توافق روحانی و لاریجانی برای تغییرات در ساختار دولت+جزئیات

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از توافق رؤسای قوای مجریه و مقننه برای ایجاد تغییرات اساسی در ساختار دولت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز سران قوای سه‌گانه در قوه قضاییه گفت: در این جلسه علی لاریجانی و حسن روحانی رؤسای قوای مقننه و مجریه به بحث و بررسی پیرامون ایجاد تغییرات در ساختار دولت پرداختند و به توافقات ضمنی در این‌باره رسیدند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: براساس این توافق وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مسکن و شهرسازی و امور راهداری تقسیم می‌شود و سازمان شهرداری‌ها از وزارت کشور به وزارت مسکن منتقل خواهد شد.

توافق روحانی و لاریجانی برای تغییرات در ساختار دولت+جزئیات

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهارداشت: همچنین براساس این توافق بنا شد تا امور مربوط به برق از وزارت نیرو جدا و به وزارت نفت ملحق شود و نام وزارت نفت به وزارت انرژی تغییر کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین توافق شد تا وزارتخانه‌ای ایجاد شود که تنها به امورات مربوط به روستاهای کشور رسیدگی کند و حوزه عملکردش به این بخش معطوف باشد.

وی افزود: علاوه بر این، سازمان محیط زیست و همچنین منابع طبیعی و بخش آب آب‌وفاضلاب شهری و روستایی و آب‌منطقه‌ای یک وزارتخانه دیگری را تشکیل دهند.

وی افزود: دیگر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه توسعه صادرات و بازرگانی تقسیم شود و در مورد وزارت ورزش و جوانان نیز حوزه جوانان از ورزش منفک و در قالب سازمان ملی جوانان به کار خود ادامه دهد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: ما در کمیسیون اقتصادی این تغییرات را مورد بررسی قرار خواهیم داد و کمیسیون باید تا قبل از بررسی بودجه این موضوع به صحن علنی برای تصویب ارائه شود.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
مگر رییس مجلس چکاره است که برای سایر نمایندگان تصمیم بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
درستش این بود که وزارت صنایع روستایی و گردشگری باشد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
1
واقعا مسخره است یکی میاد ادغام میکنه ودیکری بعدازچندسال به حال قبلی برمیگردانه معلوم نیست مجلس اینجا چه نقشی داره ؟اگرکاراولی درست بوده الان چرااین پیشنهادراقبول میکنه ؟اگراین کاردزسته چراقبلابرای مملکت هزینه کرده اند؟متاسفانه اقای لاریجانی درهردومجلس حضورداشتندوبایدجوابگوباشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
دشمنان داخلی ایران کسانی هستند که فکرشان کوته وعملشان لنگ است سمبلکاری می کنند چون افکاررندانه داشته وسردرگمی ایجاد می کنند نوکیسه هستند وحریص خلاصه این دورباطل آنقدرتکرارمی شود تانابودی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین