کد خبر: ۴۸۸۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷

مسموم شدن 30 نفر با آب آلوده در یک روستا

بخشدار مرکزی گرگان گفت: طبق گزارش دهیار این روستا، مصرف آب آلوده باعث مسمومیت این افراد را سبب شده است.
آفتاب‌‌نیوز : محمد رضا ترابی افزود: از مدت ها قبل مسمومیت های موردی با علایم اسهال و استفراغ در بین مردم این روستا بروز می کرد اما چهارشنبه گذشته این تعداد بیشتر شد و به حدود 30 نفر رسید.مسمومیت حدود ۳۰ نفر اهالی روستای اوجابن گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آقای ترابی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد، این مشکل به علت استفاده از آب آشامیدنی آلوده بروز کرده است ولذا بلافاصله مسئولان اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان را در جریان قرار دادیم.

او گفت: با حضور مسئولان بهداشت و آب و فاضلاب روستایی، اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن آب چاه و خدمات رسانی درمانی و توزیع داروی رایگان بین بیماران انجام شد.

به گفته بخشدار مرکزی گرگان؛ پنجشنبه و جمعه گذشته نیز کادر درمانی در منطقه مستقر بود و اکنون مشکل مسمومیت اهالی برطرف شده است.

آقای ترابی افزود: چاه آب آشامیدنی این روستا بتنی است، اما برای آبیاری مزارع اطراف آن از فاضلاب خام استفاده می شود که این فاضلاب به چاه روستا نفوذ کرده و آلودگی آب مصرفی اهالی را باعث شده است.

او گفت: با همکاری آبفار شهرستان، جلوی فاضلاب ورودی به چاه آب آشامیدنی و زمین های کشاورزی از ابتدای روستا مسدود شد و میزان کلرزنی در حد استاندارد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بخشی از فاضلاب غرب شهرستان به رودخانه انجیراب نفوذ می کند افزود: برخی با کانال کشی غیرقانونی از این آب برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می کنند که این مسئله بروز اینگونه بیماری ها را تشدید کرده است.

روستای اوجابن در شمال غربی گرگان در حاشیه بزرگراه شهید کلانتری بعد از روستای زنگیان قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین