کد خبر: ۴۸۸۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

بهترین روغن‌های گیاهی برای درمان تبخال

تبخال‌ها اغلب با داروهای ضد ویروسی درمان می‌شوند اما چندین روش طبیعی خانگی نیز برای بهبود آنها وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
تبخال‌ که تاول‌ تب هم نامیده می‌شود می‌تواند با درد و احساس خارش همراه باشد. تبخال‌ها به طور معمول از طریق ویروس‌های "هرپس سیمپلکس" بوجود می‌آیند.

علاوه بر داروهای ضد ویروسی مطالعات متعددی در مورد روش‌های خانگی و ترکیب‌های موجود در برخیروغن‌ها و  اَفشُره‌های گیاهی (یا اسانس گیاهی که محلول یا عصاره الکلی همراه با روغن فرار است) انجام گرفته که نشان‌دهنده تاثیر آن‌ها در درمان تبخال است. افشره‌ها نسبت به داروهای دیگر فوائدی دارند. به طور مثال، معمولا آنها نسبت به داورهای ضد ویروسی عوارض جانبی کمتری دارند.

اگرچه افشره‌ها در درمان علائم ویروس‌های هرپس سیمپلکس موثر هستند اما در صورتیکه به شکل خوراکی مصرف شوند می‌توانند مضر باشند. برای درمان تبخال باید این افشره‌ها را در ترکیب با روغن‌های گیاهی از قبیل روغن نارگیل به صورت موضعی روی پوست قرار داد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، برخی از این افشره‌ها که برای درمان تبخال مفید هستند شامل موارد زیر است:

افشره اسطوخودوس از سال‌های دور در درمان انواعی از مشکلات همچون حساسیت پوستی و کبودی کاربرد داشته‌ است. اگرچه ممکن است این روغن روی ویروس تاثیری نداشته باشد اما در کاهش درد ناشی از تبخال موثر است. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد این روغن از قابلیت کاهش درد و التهاب برخوردار است.

طبق نتایج یک بررسی افشره روغن نعناع می‌تواند فعالیت ویروس‌های هرپس سیمپلکس نوع یک و دو را متوقف کند. در این بررسی آمده‌ است اسانس نعناع می‌تواند در درمان عفونت‌های مکرر هرپس موثر باشد.

اگرچه روغن گل داوودی مخصوص درمان ویروس هرپس سیمپلکس نیست، تحقیقات نشان می‌دهد این روغن دارای تاثیر ضد التهابی قوی است که می‌تواند علائم این عارضه را تسکین دهد.

روغن اکالیپتوس هم به دلیل خواص ضد التهابی در درمان تبخال مفید است. بررسی‌ها نشان می‌دهد روغن اکالیپتوس می‌تواند التهاب را کاهش دهد. با کاهش التهاب، اکالیپتوس فرآیند درمان تبخال را تسریع می‌کند.

تاثیر روغن گل میخک روی ویروس هرپس و ویروس‌های دیگر از جمله هپاتیت C بررسی شده است. گل میخک روی ویروس‌های هرپس سیمپلکس تاثیر ضد ویروسی و آنتی میکروبی دارد. همچنین درد مرتبط با تبخال را کاهش می‌دهد.

برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد روغن بابونه جذب ویروس در سلول‌ها را به روشی متفاوت از داروهای ویروسی مختل می‌کند.

طبق بررسی‌ها روغن درخت چای هم از توانایی از بین بردن ویروس هرپس سیمپلکس برخوردار است.

روغن گیاه زوفا هم فعالیت ویروسی را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وارنگ بو (یا فرنجمشک از تیره نعناعیان) هم روی ویروس هرپس سیمپلکس تاثیر ضد ویروسی دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین