کد خبر: ۴۸۸۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

همگرایی ۳ قوه ضرورت روز

دیدارهای متوالی رؤسای سه قوه مجریه مقننه وقضائیه نویدبخش همگرایی هرچه بیشترمقامات عالی نظام است. اتخاذ تصمیماتی خردمندانه برای پیشرفت وتعالی کشور و اجماع نظر مقامات درجه اول کشور برای حل مشکلات مردم رویداد خوشایندی برای تأمین منافع ملی است.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی دهقان- دیدارهای متوالی رؤسای سه قوه مجریه مقننه وقضائیه نویدبخش همگرایی هرچه بیشترمقامات عالی نظام است. اتخاذ تصمیماتی خردمندانه برای پیشرفت وتعالی کشور و اجماع نظر مقامات درجه اول کشور برای حل مشکلات مردم رویداد خوشایندی برای تأمین منافع ملی است.

در این باره نکات زیر قابل توجه است.

۱-‌ براساس اصل یکصد و سیزدهم  قانون اساسی: پس از مقام رهبری رئیس جمهوری عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود برعهده دارد. درهمین راستا انتظار می‌رود با تمامی تفاسیری که از این اصل می‌شود این اصل قانون اساسی بیش از گذشته مورد توجه سران قوا قرار گرفته و با تشکیل جلسات مستمر بر چگونگی اجرای قانون اساسی نظارت کنند. از آنجا که ۳ قوه مجریه مقننه و قضائیه ارکان رکین قانون اساسی محسوب می‌شوند برگزاری نشست‌هایی درسطح سران قوا می تواند بهترین راهکار برای اجرایی کردن اصل ۱۱۳قانون اساسی باشد.

۲- تسریع در تصمیم‌گیری امورمهم مربوط به ۳قوه می‌تواند ضرورتی دیگر برای برگزاری چنین جلساتی باشد. همانطورکه ریاست محترم جمهوری اشاره کرد در نشست پیشین گشایش‌هایی مربوط به امور سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری فراهم آمد. با استمرار چنین جلساتی امید می‌رود مسائل و موضوعاتی که اصطلاحاً می‌توان آنها را فورس‌ماژور نامید در تعامل ۳قوه به نتیجه برسد تا هم مشکلی ازخلق خداحل شود و هم بهانه و دستاویزی برای دشمنان انقلاب و نظام نباشد.

۳-‌ نمی توان انتظارداشت همگان مثل هم بیندیشند. سران ۳قوه می‌توانند جهانبینی و دیدگاه خود را در موضوعات مختلف داشته باشند. اما درست نیست در موارد اختلافی با طرح دیدگاه‌های خود درسطح جامعه و دربرخی موارد با پرخاشگری جامعه را دچار تنش کنند. برای نمونه برخورد رئیس دولت قبل با رئیس مجلس درمجلس گذشته بازتاب گسترده‌ای درکشورداشت که تامدت‌ها فضای سیاسی کشور را ملتهب نمود.

۴-‌ هرکدام از سران قوا بیش از دیگران نسبت به مشکلات نهاد تحت مدیریت خود واقف و اشراف دارد. برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند محملی برای طرح مشکلات باشد تا با کمک و مساعدت ۳قوه این مشکلات حل شود.

منبع: روزنامه ایران 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین