کد خبر: ۴۸۸۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳

وجود ۴ هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: بیش از 4 هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور حاصل کلنگ زنی هایی است که بدون توجه به محل تامین اعتبار روی دست دولت مانده است.
آفتاب‌‌نیوز :
امیررضا خادم روز یکشنبه در نشست با نمایندگان هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد شهرستان ابهر، افزود: متاسفانه قول هایی که برخی مسئولان در سفر به شهرهای مختلف می دهند باعث می شود عدالت توزیع از بین برود. 

وی تصریح کرد: به جای اینکه یک آمایش سرزمین داشته باشیم و نیازهای مناطق مختلف را سنجیده و بر اساس جمعیت و استعدادها کلنگ زنی کنیم به یکباره مشاهده می شود در برخی شهرها به دلیل وجود روابط، پروژه ها و ورزشگاه های بسیاری کلنگ زنی و احداث می شود ولی شهری دیگر به خاطر نداشتن چنین روابطی حتی یک فضای ورزشی ندارد و محروم می ماند. 

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: دولت کار ارزنده ای که در دستور کار دارد تکمیل پروژه های نیمه تمام است که همه آنها سرمایه های ملی و بیت المال هستند و نمونه ای از آن ورزشگاه 3 هزار نفری شهر ابهر است که با پیگیری مسئولان در حال تکمیل است. 

وی با اشاره به درخواستهای رئیسان هیات های ورزشی و سمن ها، تاکید کرد: برای انجام درخواست هایی که در حوزه ورزش و سمن ها مطرح شد حداقل 20 میلیارد تومان نیاز است در حالی که کل بودجه اداره کل ورزش استان در سال 96 در صورت تحقق کامل 10 میلیارد تومان است. 

خادم یادآور شد: نکاتی که مطرح و پیگیری می شود باید امکان عملی شدن داشته باشد و شنیدن حرف منطقی باعث عملکرد صحیح مسئولان اجرایی می شود. 

وی در زمینه سمن ها، ابراز کرد: یکی از دلایل همکاری نکردن برخی دستگاه ها با سمن ها رسمیت و اعتبار آنها است که با اضافه کردن لایحه ای به شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان و درصورت تصویب آن توسط کمیسیون فرهنگی مجلس، اعتبارنامه سمن هایی که مجوز ثبت دریافت می کنند رسمی خواهد شد. 

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: سمن ها مردم نهادند و نباید انتظار کمک از دولت داشته باشند چراکه سمن ها در همه جای دنیا با کمک مردم و با جذب منابع از مردم کارهایی را به نفع مردم انجام می دهند که بر زمین مانده و علاوه بر این تجربه ای برای آینده آنهاست. 

وی بیان کرد: اولویت کار وزارت ورزش و جوانان تا زمان مستقل شدن سازمان جوانان، ساختن خانه جوان است و بودجه خوبی نیز برای حوزه جوانان جذب شده است. 

خادم با اشاره به ماده 88 یادآور شد: این موضوع را مجلس مصوب کرده است و مدیران اجرایی مسئولیت اجرای آن را دارند و علاوه بر این باید در پایان سال 96 مبلغ 90 میلیارد تومان از دریافت اجاره مکان های ورزشی به بخشی خصوصی به خزانه دولت واریز کنیم که در نهایت همین پول به سیستم بر می گردد و بسیاری از هزینه ها مانند پرداخت حقوق پرسنل از آن تامین خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان در سفر به استان زنجان از پروژه های ورزشگاه 3 هزار نفری ابهر، استخر سرپوشیده هیدج و صائین قلعه بازدید کرد و همچنین در جریان این بازدید سالن ورزشی چند منظوره شهیده سهام خیام ویژه بانوان افتتاح شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین