کد خبر: ۴۸۸۹۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
جسد لنین از جاذبه‌های تاریخی در مسکو است

ابهام درباره سرنوشت جسد لنین در میدان سرخ مسکو+تصاویر

یک قرن از انقلابی که لنین به راه انداخت و جهان را تغییر داد می‌گذرد و جسد او هم‌چنان در میدان سرخ محافظت می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- بازدید از جاذبه‌های میدان سرخ مسکو می‌تواند گران باشد اما شما می‌توانید آزادانه و بدون پرداخت پول جسد ولادیمیر لنین رهبر شوروی کمونیست را در آن میدان مشاهده کنید.

به گزارش آفتاب‌نیوز، یک قرن از انقلابی که لنین به راه انداخت و جهان را تغییر داد می‌گذرد و جسد او هم‌چنان در میدان سرخ محافظت می‌شود. جسد لنین از جاذبه‌های تاریخی در مسکو است. مردی که ۱۶۵ سانتی متر قد داشت و جسد قرار داده شده‌اش بیشتر شبیه یکی از چهره‌های ساخته و طراحی‌شده مادام توسو است و در زیر یک شیشه ضد‌گلوله در کت و شلواری جدید قرار گرفته است که بهار امسال برای او در نظر گرفته شد.

وقت کمی برای توضیح جزئیات وجود دارد. نگهبانان به گونه یو شکل دور جسد ایستاده‌اند. در آن جا ممنوعیت صحبت کردن وجود دارد نباید عکس برداری کرد و نباید با تلفن همراه صحبت کرد تا زمان خروج از ارامگاه. ۹۳ سال پس از مرگ لنین و در صدمین سالگرد انقلاب اکتبر هنوز هم محل ارامگاه لنین یکی از میراث جهانی یونسکو و مقصد محبوب گردشگری در مسکو است. 

شبکه خبری سی ان ان اشاره می‌کند که تقریبا اجماع اکثریت روس‌ها برای جابجایی محل جسد لنین حاصل شده است. این شبکه خبری می‌نویسد: «نظرسنجی در مارس ۲۰۱۷ نشان داد که دست‌کم ۵۸ درصد از روس‌ها موافق جابجایی جسد لنین هستند اما در این مورد این‌که آیا او را باید در کنار دیگر همراهان کمونیست‌اش در کرملین دفن کرد یا آن‌گونه که خود او خواسته بود در کنار مادرش در سنت پترزبورگ، اختلاف‌نظر وجود دارد و تصمیمی گرفته نشده است». 

سی ان ان اشاره می‌کند که فشار زیاد برای جابجایی محل جسد لنین از سوی کلیسای ارتدکس است که از او نفرت دارد چرا که لنین مخالف کلیسا و دستگاه مذهبی بود و کلیسا او را قاتل و عامل اعدام‌ها و تیرباران‌های قرن بیستم می‌داند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین