کد خبر: ۴۸۹۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
تمام امکانات برای نجات هموطنان گرفتار و رسیدگی به آسیب دیدگان بسیج شود

ماموریت رییس‌جمهور به معاون اول/دستورات ویژه جهانگیری برای امدادرسانی در سه استان زلزله‌زده/ماموریت لاریجانی به دو کمیسیون مجلس برای اعزام گروهی به مناطق زلزله‌زده

در پی زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور و بویژه استان کرمانشاه، رئیس جمهور طی دستوری به معاون اول خود به وی ماموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومین حادثه بسیج کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به معاون اول رییس‌جمهور آمده است: پیرو دستوراتی که شب گذشته برای بسیج تمام امکانات موجود کشور و بخصوص استانهای همجوار در جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان گرفتار زیر آوارها، خدمات درمانی برای مصدومین و تامین احتیاجات لازم هموطنان آسیب دیده به وزیر محترم کشور داده شده؛ ضروری است با توجه به وسعت این حادثه دردناک که متاسفانه به از دست دادن و یا مصدومیت تعداد زیادی از هموطنان عزیز به ویژه در استان کرمانشاه منجر شد، جنابعالی ضمن مدیریت عالی موضوع جهت پشتیبانی کامل، مجموعه امکانات دولت و سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل های مردمی را در این جهت بسیج نمایید.

به گزارش آفتاب‌نیوز، معاون اول رییس‌جمهور نیز در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، کردستان و ایلام ضمن اطلاع از آخرین میزان خسارات ناشی از زلزله شب گذشته، بر ضرورت بسیج تمام امکانات استان برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و جبران خسارات تاکید کرد.

اسحاق جهانگیری صبح امروز، در پی وقوع زمین لرزه در استانهای کرمانشاه، کردستان و ایلام، در تماس با استانداران این سه استان زلزله زده، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، از استانداران استانهای مذکور خواست با به‌کارگیری حداکثر توان، بسیج امکانات و با استفاده تمام ظرفیت استان، کمک به حادثه دیدگان و آواربرداری را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند و از هیچ گونه تلاش و اقدام در جهت امدادرسانی به مصدومان دریغ نورزند.
استانداران این سه استان زلزله زده نیز در این تماس های تلفنی، گزارشی از آخرین میزان خسارات وارده و روند امدادرسانی و آواربرداری به معاون اول رییس جمهور ارائه کردند.

ماموریت لاریجانی به دو کمیسیون مجلس برای اعزام گروهی به مناطق زلزله‌زده  

علی لاریجانی در صحن رییس مجلس شورای اسلامی از وزارتخانه‌های کشور و بهداشت و سازمان هلال احمر درخواست کرد با سرعت بیشتری امکانات را به مجروحان و بی‌خانمان‌های زلزله شب گذشته استان‌های ایلام و کرمانشاه برسانند.  

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت به خانواده جانباختگان زلزله شب گذشته استان‌های ایلام و کرمانشاه، گفت: زلزله شب گذشته نسبتا شدید بود که موجب درگیر کردن چندین استان‌های به ویژه استان‌های کرمانشاه و ایلام شد.  

وی همچنین کمیسیون‌های عمران و شوراها و امور داخلی مجلس را مامور اعزام گروهی به مناطق زلزله‌زده برای امدادرسانی هر چه سریعتر و برآورد خسارت‌ها کرد.  

رئیس مجلس با تشکر از پیام همدردی مقام معظم رهبری با زلزله‌زدگان و دستور ایشان به نیروهای نظامی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان، افزود: از شب گذشته تلاش‌های زیادی برای رساندن امکانات به منطقه زلزله‌زده غرب کشور در جریان است. اهتمام عمومی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان نیاز است.  وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست مجلس و رییس سازمان برنامه و بودجه با محوریت تنظیم عملیاتی بودجه ۹۷، گفت: تنظیم بودجه عملیاتی یکی از مواردی است که در گذشته به صورت مستمر از دولت می‌خواستیم انجام دهد، تنظیم بودجه عملیاتی بود از این‌رو بنا شد بودجه ۹۷ براساس مدل جدید یعنی تنظیم بودجه مبتنی بر عملکرد دستگاه‌ها تنظیم شود.  

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظام بودجه‌ریزی کشور باید متناسب با عملکرد دستگاه‌ها باشد. اگر گام اول توسط سازمان برنامه و بودجه برای تنظیم بودجه عملیاتی برای سال آینده برداشته شود، گام مهمی برای تغییر نظام بودجه‌ریزی کشور برداشته است.  لاریجانی خاطرنشان کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد قانون بودجه کشور در مجلس باید متناسب با این تغییر رویکرد دولت اصلاح شود از این رو در  جلسه امروز رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس دیوان محاسبات کشور ابعاد این موضوع را برای نمایندگان تشریح می‌کنند.  نماینده مردم قم در مجلس افزود: بودجه عملیاتی هم در نگارش بودجه، هم در تخصیص بودجه  و هم در اصلاح قانون، اقتضائات خودش را دارد. جلسه امروز مجلس جلسه مهمی است که شرایط کشور از نظر کارهای عمرانی در آینده را دچار تحول اساسی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین