کد خبر: ۴۸۹۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱

احتمال اعطای محافظت سیاسی از سوی انگلیس به نازنین زاغری

روزنامه گاردین گزارش داد که دولت انگلیس در حال بررسی اعطای محافظت سیاسی به نازنین زاغری در راستای تسهیل آزادی او از زندان ایران است.
آفتاب‌‌نیوز :
 بنا بر این گزارش دولت انگلیس تایید کرده است که بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور در مورد این ایده با همسر نازنین زاغری گفت‌وگو احتمال اعطای محافظت سیاسی از سوی انگلیس به نازنین زاغریکرده است.

همچنین یک سخنگوی ترزا می نخست‌وزیر انگلیس نیز در این باره به خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم که قطعا وزیر خارجه در این مورد به عنوان یکی از گزینه‌های پیش‌رو با همسر زاغری گفت‌وگو کرده است.

پیشتر ریچارد رتکلیف اعلام کرده بود که در این باره به طور تلفنی با بوریس جانسون گفت‌وگو کرده است. البته اعطای محافظت سیاسی با مصونیت سیاسی که به سفرا و کارکنان سفارت‌خانه‌ها اعطا می‌شود، متفاوت است.

***

به گزارش ایسنا، 26 خرداد سال 95 روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نازنین زاغری تبعه ایرانی-انگلیسی که توسط سازمان اطلاعات سپاه ثارالله کرمان دستگیر شده بود در پروژه‌های براندازی مشارکت داشته است. طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی، یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود شناسایی و دستگیر شد. نازنین زاغری تبعه ایرانی - انگلیسی است که در تاریخ 15 فروردین سال 95 توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی (ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد. وی با عضویت در شرکت‌ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین