کد خبر: ۴۸۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

حضور محسوس نیروهای پلیس در مناطق آسیب‌دیده

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اشراف اطلاعاتی این نیرو در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: باید حضور نیروی انتظامی در سطح شهر و مناطق آسیب دیده محسوس باشد و مراقب مسائل امنیتی باشیم تا افرادی که نیت سوء دارند به اهداف خود دست پیدا نکنند.
آفتاب‌‌نیوز :
پایگاه خبری پلیس روز دوشنبه به نقل از سردار 'حسین اشتری' در جمع فرماندهان کرمانشاه در ستاد انتظامی شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: وظیفه اصلی ما حراست از جان، مال و ناموس مردم است و باید در این راستا از تمامی توان خود استفاده کنیم. باید اقدام های لازم را به سرعت انجام دهیم تا مردم خدمات مورد نظر را پیش از اینکه دیر شود، دریافت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه خدمت به آسیب دیدگان امری اعتقادی است، گفت: برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان از تمام توان و ظرفیت خود به صورت تمام و کمال استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید راهی در داخل شهر و بین شهرها مسدود باشد تا امداد رسانی به مصدومان با مشکل رو به رو شود. با توجه به اینکه مرکز زلزله و آسیب ها در سرپل ذهاب است، این شهر برای ما مهم است اما باید به شهرهای آسیب دیده دیگر نیز توجه داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر تقویت کلانتری های مناطق آسیب دیده گفت: پرسنل کلانتری ها باید آماده پاسخگویی به مردم باشند و با روی گشاده با آنان برخورد کنند.

سردار اشتری ایجاد نظم به منظور امداد رسانی و توزیع اقلام مورد نیاز بین مردم را یکی از نکات مهم معرفی کرد و گفت: انبارها، فروشگاه ها و مکان هایی که اموال خصوصی و دولتی در آنها نگهداری می شود باید مورد حفاظت قرار گیرد.

وی افزود: باید با ستاد مدیریت بحران ارتباط مستقیم برقرار شود و هماهنگی های لازم بین نیروی انتظامی و دیگر ارگان ها همچون بسیج، ارتش و سپاه برقرار شود. همچنین لازم است در سپاه و ارتش افرادی به عنوان رابط در نظر گرفته شود تا در زمان بحران ارتباط مورد نیاز را با ما برقرار کنند.

سردار اشتری، برلزوم حفظ امنیت مرزها تأکید کرد و گفت: نقاطی از مرز برحسب نیاز، باید تقویت شود.

فرمانده ناجا بر ایجاد ایست و بازرسی در سطح شهر و در نقاط برون شهری تأکید کرد و گفت: باید نقاط آسیب دیده بلوک بندی و مسائل امنیتی کنترل شود و نیروی انتظامی در نقاطی که لازم است، آواربرداری و تأمین آذوقه مردم را بر عهده می گیرد و در صورتی که آواربرداری منجر به پیدا شدن اشیاء قیمتی شد، ماموران پلیس پس از مستندسازی های لازم از صحنه، صورت برداری های لازم را تنظیم کنند تا اموال به صاحبشان بازگردانده شود.

وی به آموزش و راهنمایی مردم اشاره کرد و گفت: باید رده های مربوطه، اطلاع رسانی لازم را به مردم داشته باشند و توصیه های مورد نظر را از راه های مختلف به آنان ارائه دهند.

فرمانده ناجا بر حمایت از پرسنل آسیب دیده در جریان زلزله تأکید کرد و گفت: امکانات مورد نیاز به منظور خدمات دهی به پرسنل آسیب دیده در جریان زلزله و خانواده های آنها تامین شود.

به گزارش ایرنا، سخنگوی مدیریت بحران کشور اعلام کرد: تا ساعت 17 امروز تعداد کشته های زلزله کرمانشاه به 407 نفر و زخمی ها به 6700 نفر رسیده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین