کد خبر: ۴۸۹۳۱۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
محسن هاشمی اعلام کرد:

تهران منتظر یک زلزله بزرگ/لزوم بررسی تاب‌آوری پایتخت/تهران در شرایط مناسبی قرار ندارد

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش، افزود: شهر تهران بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته در هر 150 سال یک بار یک زلزله 7 ریشتری را تجربه کرده است ولی در حال حاضر 35 سال از این مهلت می‌گذرد و تهران نیز منتظر یک زلزله است.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن هاشمی در بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش به حادثه دلخراش زلزله در غرب کشور اشاره کرد و گفت: این حادثه موجب شد تعدادی از هموطنانمان در مناطق مرزی به خصوص در قصرشیرین، سرپل ذهاب و کرمانشاه جان خود را از دست بدهند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی ادامه داد: این زلزله موجی از اندوه و نگرانی را برای هموطنانمان ایجاد کرده و اعضای شورا برای اینکه خود را در کنار هموطنان آسیب‌دیده خود قرار دهند هر اقدامی که از دستشان برمی‌آمد تا از آلام این هموطنانمان کاهش بدهند دریغ نکرد.

هاشمی بیان داشت: نجات از زیر آوار اولویت اصلی است و باید نسبت به تأمین وسایل گرمایشی به دلیل برودت هوا در آن منطقه اقدام کرد.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش، بیان داشت: شهردار تهران در نخستین ساعات صبح روز حادثه به ستاد بحران شهر تهران رفت و از آنجا با استاندار و شهرداران کرمانشاه به گفت‌وگو پرداخت و نیازهای آنها را احصا کرد. بر همین اساس شهرداری تهران کمک‌هایی به مناطق زلزله‌زده ارسال کرده که گزارش آن اعلام خواهد شد.

هاشمی بیان داشت: تهران به عنوان پایتخت ایران نیز از مسائلی از جمله بافت فرسوده و جمعیت زیاد رنج می‌برد. عدم رعایت استانداردها و ساخت‌وسازهای غیراستاندارد، وضعیت تاب‌آوری تهران را در شرایطی درستی قرار نمی‌دهد هر چند کارهای خوبی در سال‌های گذشته صورت گرفته است ولی این اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: وضعیت جغرافیایی کشور به نحوی بوده است در 25 سال گذشته 6 درصد از کشته‌ها در زلزله بوده است و هر 10 سال یک بار یک زلزله 7 ریشتری در کشور اتفاق می‌افتد.

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: شهر تهران نیز منتظر یک زلزله بزرگ است و تهران در 150 سال یک بار یک زلزله 7 ریشتری را بر اساس نظر کارشناسان تجربه کرده است که در حال حاضر 35 سال از این زلزله می‌گذرد که هنوز اتفاق نیفتاده است. 

هاشمی بیان داشت: مناطق 9، 10، 11، 12، 14، 16 و 17 مناطق خطرپذیر در زلزله هستند و خطرپذیری مناطق 8، 19، 20 و 3 تهران در هنگام زلزله متوسط است. 

وی بیان داشت: مسئولیت مقابله با بحران‌ها در تهران بر عهده شهرداری تهران است و در دیگر استان‌ها بر عهده استانداری است. 

رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش، بیان داشت: 86 سازمان و نهاد در شهر تهران مدیریت بحران را مدیریت می‌کنند که باید هماهنگی‌های لازم بین این دستگاه‌ها صورت بگیرد. 

هاشمی خاطرنشان کرد: در کمیسیون‌های مربوطه به بحث مدیریت بحران توجه ویژه‌ای شود.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
دکترای سازه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
180 سال پیش امکانات تشخیص و ثبت زلزله وجود نداشته و تخمین کارشناسان (نه متخصصان علم سازه و زلزله) صرفا بر مبنای خرابی ها و تلفات انسانی بوده که در تاریخ ثبت شده لذا با در نظر گرفتن مسائل سازه ای، نمیتوان با مقایسه تلفات، به قدرت زلزله های 180 و 330 سال قبل رسید. به نظر بنده زلزله های چندین قرن پیش شاید از 5 ریشتر هم کمتر بوده اند ولی به دلیل مسائل سازه ای تلفات زیادی داشته اند. از مسئولین محترم تقاضا می شود ضمن اینکه با دقت تمام به این مسائل رسیدگی میکنند پس از کارشناسی های تخصصی و نه عامیانه نسبت به این مسائل اظهار نظر نمایند تا خدای نکرده باعث رعب و وحشت مردم عزیزمان نشویم.
(نظر شخصی دکتری سازه)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
مسکن مهر سر پل ذهاب و کرمانشاه ۲ نفر فوتی داشت/ تمام واحدها تخلیه شدند

مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کرمانشاه:
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
2
بهتر است ابتدا در منطقه ی 22 به وضعیت برج هایی که روی گسل کن ساخته شده اند رسیدگی کنید و همچنین وضعیت ایمنی املاک مجاور آن ها را که در صورت ریزش این ساختمان ها نابود خواهند شد بررسی کنید چون متاسفانه شهرداری منطقه ی بیست و دو در مجاورت مناطق کم تراکم به برج های بیش از 20 طبقه مجوز ساخت داده است که ایمنی کافی هم ندارند و در صورت فروریختن جان ساکنین محله را تهدید می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
1
مگر می شود 86 سازمان و نهاد گوناگون در آن لحظات بحرانی بتوانند بحران را مدیریت کنند؟؟!! البته می شود در زمان های عادی این همه سازمان بودجه های کلان مصرف کنند ولی در زمان بحران خود مردم برای کمک به هموطنان دست بکار شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
2
فقط مواقع آلودگی هوا به فکر محیط زیست هستیم -موقع زلزله جایی بیاد به فکر استحکام بنا هسیتم در بقیه وقت ها مملکت مایا در خواب یاشعار دادن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
2
حداقل بعد از اینهمه جنگ و ویرانی برای یک دوره ده ساله کشور را بازسازی کنند بعد دوباره برای کشورهای دیگر هزینه کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
2
ریاست محترم شورای شهر تهران یک سفر کوتاه به کوچه پس کوچه های گلابدره تجریش بیایند تا از عمق فاجعه (زیرمیز بگیری کارکنان شریف !!! شهرداری و ساخت و سازهای غیرمجاز و مقوایی مسکن) استحضار یابند
باور کنید در اولین زلزله فقط یک میلیون جسد از همین جا تحویل خواهید گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
3
با بروز یه بحران , فقط حرف میزنید . چند ساله فقط حرف زدید ؟؟ چه کار زیر بنایی انجام شده ؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
خدا نکرده اگر در تهران زمین لرزه رخ دهد شرایط چنین هست تمام خیابانها به سبب برجهای چند طبقه مسدود میشود دوم تمام وسایل نقلیه موتوری که حاوی سوخت گاز و بنزین هستند با انفجار مانع از خروج مردم از پاگینگ و معابر خواهد شد سوم همینکه با هدایت گاز بوسیله لوله کشی به ساختمانها هم خطرناک خواهد بود و چهارم استحکام سازها به مرور زمان بعد چهار دهه مقاومتش کاهش میابد و پنجم امکانات امداد و نجات برای اینهمه جمعیت راحت نیست هی نگین چرا حرف میزنید مردم میترسن اتفاقا باید بترسن که برنامه ریزی کلید بخورد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین