کد خبر: ۴۸۹۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

ضرب‌الاجل ماکرون برای بازگشت حریری به لبنان

منابع فرانسوی می‌گویند در صورتی که سعد حریری تا عصر روز چهارشنبه به لبنان بازنگردد، ماکرون گزینه ارجاع موضوع به شورای امنیت را به صورت جدی مورد بررسی قرار می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
منابع فرانسوی می‌گویند که رئیس جمهوری این کشور، ضرب‌الاجلی را برای بازگشت سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان به بیروت تعیین کرد.

روزنامه الاخبار به نقل از منبعی در کاخ الیزه که با خبرنگاران فرانسوی و عربی گفتگو می‌کرد، نوشت: ماکرون ضرب‌الاجلی را تا عصر روز چهارشنبه برای بازگشت سعد حریری به بیروت تعیین کرد تا استعفای خود را به صورت رسمی ارائه کرده و یا وظایف خود را در مقام نخست‌وزیری از سر بگیرد.

این منبع گفت که ماکرون با دبیرکل سازمان ملل گفتگویی تلفنی داشته و طی آن آخرین تحولات مرتبط با این مسئله را به اطلاع وی رسانده و بر سر امکان اتخاذ اقداماتی در چارچوب سازمان ملل با وی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رأی‌الیوم، این مقام فرانسوی گفت که در صورت پایان یافتن ضرب الاجل و عدم بازگشت حریری به لبنان، کاخ الیزه گزینه رجوع به شورای امنیت سازمان ملل را به طور جدی بررسی خواهد کرد. ماکرون نیز قرار است در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی در شهر بون فرانسه با گوترش در این باره صحبت کند.

همچنین نشریه الاخبار لبنان گزارش داد که انتظار می‌رود ماکرون گزینه رجوع به شورای امنیت را طی دیدار با جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان نیز مورد بررسی قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین