کد خبر: ۴۸۹۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

عوارض خطرناک انجام بوتاکس در آرایشگاه

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به عوارض جبران‌ناپذیر انجام بوتاکس در آرایشگاه‌ها گفت: بوتاکس در افرادی که دارای افتادگی چشم هستند سبب می‌شود تا چشم بیمار بسته و مسدود شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر بهزاد پوستی در نشست خبری ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران درباره روش‌های جوان سازی غیرتهاجمی پوست اظهار کرد: در حال حاضر این روش کاربرد بسیاری دارد و در هر ناحیه از بدن به ویژه صورت استفاده می‌شود و این امر سبب شده تا فرد از لحاظ ظاهری ۵ سال جوان‌تر به نظر برسد.

وی با بیان اینکه اگر جوان سازی پوست در مراکز تایید شده وزارت بهداشت وتوسط پزشکان متخصص مربوطه انجام شود عوارض ندارد، افزود: از چند دهه قبل بوتاکس و پس از آن تزریق چربی، ژل و لیزر توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود که اگر این روش‌ها به درستی انتخاب شوند و فردی که برای آن قرار است جوان سازی انجام شود به درستی انتخاب شود عوارضی را به همراه ندارد.

عضو انجمن راینولوژی ایران با تاکید براینکه انجام بوتاکس در آرایشگاه‌ها باعث ایجاد عارضه می‌شود، خاطرنشان کرد: انجام بوتاکس در مراکزی همچون آرایشگاه‌ها به‌دلیل اینکه توسط فرد متخصص انجام نمی‌شود و دوز دارو مناسب و با کیفیت نیست سبب حساسیت جدی در این افراد می‌شود .

پوستی با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل هزینه کم به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند، عنوان کرد: این درحالی است که برای برخی به هیچ عنوان نباید بوتاکس انجام شود همچنین بوتاکس در افرادی که دارای افتادگی چشم هستند سبب می‌شود تا چشم بیمار بسته شود.
منبع: بهداشت نیوز 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین