کد خبر: ۴۸۹۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲

هشت هزار عضو گروه گولن به خارج از ترکیه فرار کرده اند

روزنامه آکشام ترکیه در خبری اعلام کرد: پس از کودتای نافرجام 15 جولای 2016 ترکیه هشت هزار نفر از اعضای گروه گولن که از جمله مسببان و زمینه سازان این کودتا بودند، به خارج از مرزهای ترکیه به ویژه اروپا و آمریکا فرار کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 روزنامه آکشام در خبری نوشت: پس از کودتای نافرجام تابستان 2016 ترکیه، بسیاری از افراد به اتهام مشارکت در کودتا دستگیر و محاکمه شدند.

آکشام افزود: در جریان بازجویی و محاکمه دستگیرشدگان، اطلاعاتی مهمی از آنها به دست آمد به طوری که با شناسایی و رمزگشایی نرم افزار ارتباط مخفی (بایلوک) گروه گولن، رموز و اطلاعات پیچیده آنها آشکار شد.

به نوشته این رسانه، بر اساس اطلاعات دریافتی پس از بازجویی ها و رمزگشایی از نرم افزار بایلوک، فرار هشت هزار نفر از اعضای گروه گولن به اروپا و آمریکا فاش شد و حتی مشخص شد که بسیاری از اعضای پرنفوذ و سرشناس این گروه قبل از کودتا از ترکیه خارج شده اند.

آکشام اضافه کرد: بسیاری از اعضای گروه گولن که در خارج از ترکیه به سر می برند، از جمله هاکان شوکور، آکین ایپک، اکرم دومانلی، عادل اوکسوز، امره اوسلو و زکریا اوز با حضور در برنامه شبکه های تلویزیونی، علیه ترکیه تبلیغات می کنند.

 ترکیه تاکنون از 41 کشور جهان استرداد وابستگان سازمان گولن را خواستار شده است.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین