کد خبر: ۴۸۹۴۶۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
تکلیف خانواده‌هایمان که زیر آوار هستند چه‌می‌شود؟

در انتظار کمک هستیم/سرما و تشنگی زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند

یکی از زلزله‌زدگان می‌گوید: از بحث چادر و نبود کمک‌های لازم به خصوص در مناطق جنوبی شهر هم که بگذریم، یک نفر باید به این سوال ما جواب بدهد که تکلیف خانواده‌های ما که زیر آوار هستند، چه می‌شود؟ آن هم در حالی که تاکنون اقدامی برای بیرون آوردن آنها نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
پس از زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه که خسارات مالی و جانی برای ساکنان این نقطه از شهر به وجود آورد، اظهارنظرهایی در رابطه با تخریب تنها بیمارستان سرپل ذهاب مطرح شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، ابتدا بحث تخریب کامل این بیمارستان مطرح و پس از ساعاتی تکذیب شد، این در حالی است که طبق مشاهدات خبرنگار ایلنا نه تنها این بیمارستان تخریب و بلااستفاده است، بلکه محلی که درست در کنار این بیمارستان و در محل فرود هلی‌کوپتر برای انتقال مصدومان تعبیه شده بود، اکنون به بیمارستان صحرایی تغییر کاربری داده است، آن هم با امکانات پایین که تا همین لحظه به جز چند چادر به گفته پرستاران و فعالان به رغم تجمع اعضای تیم پزشکی تجهیزات چندانی ندارد، هر چند در همین بیمارستان صحرایی صبح امروز شاهد به دنیا آمدن یک نوزاد بودیم.

در انتظار کمک هستیم/سرما و تشنگی زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند

در خیابان، بدون چادر در انتظار کمک هستیم

در لحظه ورود به خیابان فرمانداری شهر سرپل ذهاب ناله‌های پدر و مادرانی به چشم می‌خورد که همچنان از وضعیت فرزندان و اعضای خانواده خود که در زیر آوار هستند، اطلاعی ندارند. یکی از افراد حاضر در حالی که با فریاد رو به فرمانداری از مسئولان درخواست کمک می‌کرد به ایلنا گفت: دو شب از زلزله می‌گذرد با استرس و نگرانی فراوان شب را به صبح رسانده‌ایم در حالی که اعلام کرده‌اند؛ چادرهای بسیاری به این منطقه ارسال شده است، اما همچنان در خیابان و بدون چادر با خانواده در انتظار کمک هستیم.

تکلیف خانواده‌های ما که زیر آوار هستند، چه می‌شود؟

وی افزود: از بحث چادر و نبود کمک‌های لازم به خصوص در مناطق جنوبی شهر هم که بگذریم یک نفر باید به این سوال ما جواب  بدهد که تکلیف خانواده‌های ما که زیر آوار هستند، چه می‌شود؟ آن هم در حالی که تاکنون اقدامی برای بیرون آوردن آنها نشده است، در عین اینکه همه ژست کمک‌های تمام و کمال به این منطقه را دارند. افراد حاضر با تایید صحبت‌های وی تاکید می‌کنند، چرا در رسانه ملی اعلام شد آواربرداری تمام شده است؛ اگر آواربرداری به پایان رسیده، پس اجساد خانواده‌های ما کجاست؟!

یکی دیگر از افراد حاضر گفت: با کمترین امکانات پزشکی پس از وقوع زلزله مواجه هستیم و کسی هم پاسخگوی ما نیست. اینکه همه می‌گویند تمام کشور در حال امدادرسانی به مردم کرمانشاه است چرا احساس نمی‌شود. تکلیف ما که در نقاط مرزی تا به امروز با محرومیت زندگی کرده‌ایم و امروز در بدترین شرایط روحی و مالی قرار گرفته‌ایم، چیست؟

در انتظار کمک هستیم/سرما و تشنگی زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند

دقایقی محل تجمع مردم در مقابل فرمانداری با درگیری‌هایی همراه شد که در نتیجه دیوار بخشی از فرمانداری توسط تعدادی از معترضان تخریب شد.

هنوز به روستای آیینه امدادرسانی نشده است

مردم با تجمع مقابل فرمانداری سرپل ذهاب خواستار رسیدگی و تسریع در امدادرسانی به روستاهایی شدند که تا این لحظه هنوز کسی از آنجا بازدید نکرده است.

مردم سرپل ذهاب در مقابل فرمانداری نسبت به اقدامات صورت گرفته پس از وقوع زلزله عصبانی و ناراحتی خود را ابراز کردند تا جایی که زمانی که خبر ورود هلی کوپتر رئیس جمهور به منطقه رسید، افراد حاضر با بالا رفتن از فنس‌ها خود را به هلی‌کوپتری در آنجا رساندند، اما هلی‌کوپتر مذکور متعلق به رئیس جمهور نبود. یکی از افراد حاضر در میان مردم گفت که رئیس جمهور در حال بازدید هوایی از مناطق آسیب دیده است.

در انتظار کمک هستیم/سرما و تشنگی زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند

یکی از افراد حاضر گفت: به رغم خبرهایی که در رابطه با امدادرسانی به تمامی نقاط آسیب دیده خبررسانی شده است، اما هنوز چندین روستا در انتظار کمک و روستاهای دیگر در انتظار تسریع در عملیات امدادرسانی هستند.

به گفته اهالی روستای آئینه که در سرپل ذهاب است؛ هنوز حتی یک امدادرسان به این روستا نرفته و نجات یافتگان از سرما و تشنگی در معرض از دست دادن جان خود هستند.

گفتنی است که شهردار ازگله نیز در اظهاراتی اعلام کرد که چادری برای آنها نیامده و کودکان دو شب است که در سرما می‌‌خوابند.

در انتظار کمک هستیم/سرما و تشنگی زلزله‌زدگان را تهدید می‌کند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
1
و شما پول مردم را بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
2
هیچی در این مملکت جز بدبختی و ناله و درد نداریم . نه یه زیرساخت مناسب ؛ نه تجهیزات پزشکی ؛ نه تجهیزات آتشنشانی ؛ نه خانه های مقاوم , نه آب نه سلامتی ....................
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
1
مشکل فقط مسئولین نیستن!. مشکل در خود ما مردم هم هست متاسفانه!!!!!
کمکهای دولتی و مردمی از قبیل مایحتاج خوراکی و پتو و چادر و امثالهم...! اگر بیشتر از نیازهای ضروری و فوری مردم آسیب دیده نباشه کمتر نیست.!. ولی متاسفانه برخی از مردم منطقه که نمیدونم اسم‌شون رو چی بذارم!!!!! و برخی هم از مناطق دیگه(که کم هم نیستن!) و هیچ صدمه‌ای ندیدن، با سوء استفاده از فرصت!، هجوم آوردن و خودشون رو قاطی آسیب دیده‌ها کردن و با قلدری کمکها رو، یا غارت میکنن یا خیلی بیشتر از نیاز اضطراری‌شون میگیرن. و به ضعفا و سالمندان و بی‌سرپرست‌ها یا نمیرسه یا کم میرسه!!!!!!!!!!!!!!!!
مشکل توزیع ماهمیشه همین بوده و هست!!!!!!!!
باید یه فکر اساسی کرد. بحث خرابی‌ها و خسارت‌ها هم جای خود داره که باید به هر طریق ممکن جبران بشه و میشه ان‌شاالله
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
1
و البته بنظر می رسد ماسفانه فرهنگ خاصی هم نداریم. چرا که هزاران چادر و ... ارسال می شود اما در وسط راه به یغما می رود!! یا شخصی و خانواده ای بیش از نیازش چادر و مواد می گیرد و خانواده ای دیگر نتیجتا چیزی به او نمی رسد! یا سرقت می شود.حتی برخی چادر خود را می فروشند!! متاسفانه این نکات هم هست.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
1
0
دوستان به نظر شما هجوم واسه نذری گرفتن شبیه هجوم واسه کمک گرفتن نیست؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
1
0
دوستان به نظر شما هجوم واسه نذری گرفتن شبیه هجوم واسه کمک گرفتن نیست؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین