کد خبر: ۴۸۹۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸

احتمال افزایش فوتی‌های زلزله /نیاز ۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی بیمارستان سرپل‌ذهاب

وزیر بهداشت با اشاره به احتمال افزایش آمار فوتی‌های زلزله کرمانشاه، گفت: هفت شهر استان کرمانشاه و ۱۹۰۰ روستای این استان درگیر زلزله هستند. از طرفی برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستان‌های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستان‌ها اقامه دعوی می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
 دکتر سید حسن هاشمی در جلسه ستاد بحران کرمانشاه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: بلافاصله بعد از دستور رییس جمهور، به همراه وزیر کشور به کرمانشاه سفر کردیم و از مناطق زلزله‌زده مانند سرپل ذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی بازدید کردیم. میزان تخریب در مناطق زلزله‌زده به ویژه روستاها، زیاد است. خوشبختانه تمام دستگاه‌های اجرایی و به ویژه نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در مناطق زلزله‌زده داشتند.

وی با بیان اینکه بیشترین امتیاز در حادثه زلزله غرب کشور را باید به مردم پرتلاش، دلاور و کم توقع این مناطق داد، افزود: توزیع امکانات در مناطق زلزله‌زده و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و در زمان سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.

هاشمی با بیان اینکه شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه ۱.۵ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت است، گفت: از طرفی تعدادی از بیمارستان‌های کرمانشاه دارای قدمت بالایی هستند، اما با این وجود اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده برای ارائه خدمت به آسیب‌دیدگان در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است. به طوریکه تا کنون به۷۶۱۳ مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد، حدود ۱۰۰۰نفر از مصدومان بستری و ۲۸۰ مصدوم نیز به سایر استان‌ها از جمله تهران و البرز منتقل شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۲۶۹ نفر از موارد فوتی قبل یا ابتدای ورود به بیمارستان‌ها، جان خود را از دست داده‌اند و حدس بنده این است که تعداد فوتی‌ها افزایش می‌یابد، گفت: زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می‌شود. در عین حال با کمک ارتش و سپاه، بیمارستان‌های صحرایی در مناطق زلزله‌زده، ایجاد شدند و هوانیروز در انتقال مصدومان، کمک بسیار زیادی به ما کرد.

بنابر اعلام وب‌دا، هاشمی ادامه داد: هفت شهر استان کرمانشاه و ۱۹۰۰ روستای این استان درگیر زلزله هستند. از طرفی برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستان‌های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستان‌ها اقامه دعوی می‌کنیم. همچنین برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود ۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و امروز لیست نیازها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهم داد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین