کد خبر: ۴۸۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
معاون استانداری کرمانشاه عنوان کرد

برآورد خسارت 2600 میلیارد تومانی زلزله/ تخریب صددرصدی 16 هزار واحد مسکونی

معاون‌ عمرانی استانداری کرمانشاه از برآورد خسارت 2600 میلیارد تومانی واحدهای مسکونی، اداری و تاسیسات زیربنایی استان در زلزله اخیر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجتبی نیک کردار در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برآورد خسارت اولیه 2600 میلیارد تومانی زلزله در استان، گفت: طبق برآورد اولیه صورت گرفته 800 میلیارد تومان خسارت به واحدهای مسکونی، خدماتی و تجاری  استان در مناطق زلزله زده وارد شده است.

وی افزود: همچنین بر اساس برآورد اولیه 1800 میلیارد تومان خسارت به ساختمان‌های دولتی و زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی استان در این مناطق وارد شده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: این ارقام برآورد اولیه است و امکان افزایش آن وجود دارد.

نیک کردار با اشاره به آسیب 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در زلزله اخیر استان، گفت: از این تعداد یازده هزار واحد مسکونی روستایی و پنج هزار واحد مسکونی شهری آسیب 100 درصدی دیده‌اند.

وی افزود: شمار واحدهای دولتی خسارت دیده اعم از مدارس، ادارت، بیمارستان‌ها و خسارت به تاسیسات زیربنایی شامل آب و برق نیز بسیار زیاد است.

نیک کردار با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد مدیریت بحران استان با حضور رییس جمهور، گفت: در این جلسه مصوب شد 800 میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق زلزله زده اختصاص داده شود.

وی افزود: همچنین مصوب شد 200 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض نیز برای این امر به استان اختصاص داده شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: جهت جبران خسارت واحدهای دولتی و تاسیسات زیربنایی نیز قرار است در جلسه هیات دولت مصوباتی به تصویب برسد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین