کد خبر: ۴۸۹۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

بررسی گسل‌های شهر رشت در دستور کار قرار گرفت

عضو شورای شهر رشت گفت: بررسی گسل‌های شهر رشت در دستور کار کمیسیون توسعه و عمران قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سخنگوی شورای شهر رشت با اشاره به وسعت بالای بافت فرسوده در رشت گفت: تسهیلات تشویقی در بافت فرسوده رشت باید بیشتر در نظر گرفته شود‌.

فاطمه شیرزاد، در حاشیه جلسه مشترک کمیسیون عمران و بودجه شورا، ضمن ابراز همدردی با  زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: این زلزله زنگ خطر دوباره‌ای برای استان گیلان است که با توجه به تجربه تلخ زلزله تابستان ۱۳۶۹ منجیل، نسبت به نوسازی بافت فرسوده با ایجاد تسهیلات تشویقی در رشت گام‌های موثری برداریم‌.

وی اضافه کرد: متاسفانه بانک‌های عامل در اعطای وام‌های نوسازی در بخش بافت‌های فرسوده، اقدام جدی نکرده‌اند‌.

نماینده شورای شهر رشت در کمیسیون ماده صد با اشاره به لایحه جایزه تشویقی در بخش ساخت و ساز که در کمیسیون عمران و بودجه در حال بررسی است، تاکید کرد: تلاش ما در کمیسیون ماده 100، توجه بیشتر بر استحکام بخشی بناهاست‌.

شیرزاد افزود: متاسفانه در مناطق ۴ و ۵ شهرداری، که عمدتا حاشبه شهر است و اقشار کم برخوردار زندگی می کنند، شاهد ساخت و سازهای مشکل ساز هستیم و ایمنی بناها رعایت نمی‌شود‌.

وی بر نظارت بیشتر شهرداری بر استحکام بناهای در حال ساخت تاکید کرد و یادآور شد: استحکام بناها در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی، تضمین کننده جان شهروندان است‌.

شیرزاد همچنین اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می دهد با وجود تجربه ای که در زلزله منجیل داشتیم، هنوز گس‌های گیلان و نقاط روی گسل شهرها از جمله رشت‌ شناسایی نشده است‌.

وی از رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا خواست تا این مهم را در دستور کار قرار داده و مطالعه گسل‌ها را در دستور کار قرار دهند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین