کد خبر: ۴۸۹۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

سازمان اطلاعات امنیت آلمان: روسیه خطری بالقوه برای اروپاست

رئیس سازمان اطلاعات امنیت آلمان با تاکید بر اینکه هیچ گونه شواهدی مبنی بر بهبود روابط با روسیه تحت ریاست جمهوری پوتین وجود ندارد مسکو را نه یک شریک امنیتی بلکه خطری بالقوه برای اروپا دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، "برونو کاهل"، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت آلمان BND اخیرا در سخنانی هشدارهای سیاسی امنیتی آشکاری را داده است.
 
وی در یک سخنرانی در مونیخ به جاه طلبی های سیاسی و قدرتی روسیه اشاره کرده و این پرسش را مطرح کرد که آیا شایستگی ها و قابلیت های دفاعی و تسلیحاتی غرب اروپا علیه این تهدیدات جدید کافی است. وی همچنین از فشار بالای مهاجران در آینده به اروپا خبر داده و در این باره هشدار داد. 
 
سازمان اطلاعات امنیت آلمان معمولا در ارائه تفسیرها و تجزیه های عمومی درباره شرایط امنیتی موضع محتاطانه ای را اتخاذ کرده و در این راستا به صورت محرمانه به دولت آلمان مشاوره می دهد. رئیس سازمان اطلاعات امنیت آلمان تنها در جولای سال 2016  دو مصاحبه را در این راستا ارائه داده بود. حالا به نظر می رسد این سازمان اطلاعاتی به موضع محتاطانه خود پایان داده است. 
 
کاهل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که هیچ گونه شواهدی مبنی بر بهبود روابط با روسیه تحت ریاست جمهوری پوتین وجود ندارد. وی همچنین از افزایش جاه طلبی های روسیه خبر داد. 
 
رئیس سازمان اطلاعات امنیت آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که روسیه تلاش می کند نقش رهبری خود در قاره اروپا را دوباره به دست آورد و در این راستا می خواهد اتحادیه اروپا و آمریکا را تضعیف کرده و یک شکافی بین این دو ایجاد کند. 
 
وی همچنین تاکید کرد که ما در روسیه به جای یک شریک برای امنیت اروپایی بیشتر یک خطر بالقوه می بینیم. روسیه به نقش یک بازیگر سیاست جهانی باز می گردد و وی همسایه ای ناخوشایند برای ما باقی می ماند. 
 
وی همچنین تصریح کرد که ما باید بسنجیم که آیا ناتو و غرب در شرایطی هستند که با این تهدیدات بالقوه مقابله کرده و قدرت بازدارندگی در برابر آن را دارند. سیاست باید در این باره تصمیم گیری کند که آیا قابلیت های دفاعی و تسلیحاتی ما در این راستا کافی است. 
 
کاهل در عین حال بر لزوم باز نگه داشتن کانال های گفت و گو با روسیه تاکید کرد. 
 
رئیس سازمان اطلاعات امنیت آلمان همچنین از هجوم گسترده پناهندگان در سال های آینده به اروپا هشدار داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین