کد خبر: ۴۸۹۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

سشنز: درباره کمپین ترامپ دروغ نگفتم، حافظه‌ام یاری نکرد

دادستان کل آمریکا که برای ادای شهادت به کنگره احضار شده بود، ضعف حافظه خود در به یاد آوردن رخدادهای مربوط به کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ و تعاملش با روسیه را دلیل تناقض در اظهارات سابقش ذکر کرده و گفت: هرگز به کنگره دروغ نگفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،جف‌ سشنز، دادستان کل آمریکا روز سه‌شنبه بیش از پنج ساعت به ایراد شهادت در کنگره پرداخته و تلاش کرد درباره تناقض‌های به وجود آمده در شهادت‌های سابقش توضیح دهد و علت این تناقضات را اوضاع مغشوش در ابتدای کاندیداتوری ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری دانست.

او همچنین به دنبال پرسش‌های مکرر دموکرات‌ها مبنی بر اینکه ترامپ به شکل نامناسبی در خصوص تصمیم‌گیری‌هایش اعمال نفوذ داشته، این مسئله را رد کرد.

این در حالی است که سشنز چند ماه پیش در ضمن ادای سوگند گفته بود که اطلاعی از هیچ گونه رابطه بین کمپین ترامپ با روسیه ندارد اما برای نخستین بار اذعان کرد که دستگیری یک مشاور رده پایین کمپین ترامپ به نام "جورج کاپا دوپولوس" به یادش انداخته که این مشاور در یک نشستی پیشنهاد ارتباط ترامپ با ولایمیر پوتین روسیه را داده است.

سشنز به کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تا آنجا که به یاد می‌آورم، بعد از مطرح شدن گزارش او، من می‌خواستم به او تصریح کنم که اجازه نماینده بودن از سوی کمپین ترامپ نزد دولت روسیه و یا هیچ دولت خارجی دیگر را برای چنین موضوعی ندارد.

وی ادامه داد: من قبل از شهادتی که چند هفته پیش در کنگره داشتم این مراسم را که ۱۸ ماه قبل از آن اتفاق افتاده بود، به یاد نیاوردم و با کمال میل در صورتی که به یاد می‌آوردم، گزارش می‌کردم زیرا من با پیشنهاد او از آنجا که آن را نامناسب می‌دانستم مخالفت کردم.

ماه گذشته میلادی پاپادوپولوس از سوی FBI دستگیر شد و به دروغگویی به مقامات در مورد ارتباطات خارجی‌اش در جریان انتخاباتی کمپین اعتراف کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین