کد خبر: ۴۸۹۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴

سامانه بارشی یکشنبه وارد مناطق زلزله‌زده می‌شود/احتمال بارش برف در ارتفاعات

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از روز یکشنبه وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه در نقاط غربی، مرکزی و مناطق زلزله زده فعال خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده جوی نسبتاً پایدار در غالب نقاط کشور حکمفرما خواهد بود و تنها بخشهایی از نوار شمالی و اردبیل با بارشهای پراکنده باران مواجه می‌‌شوند.

وی افزود: طی این مدت شهرهای صنعتی به دلیل پایدار بودن دما دچار افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شوند که ساکنان کلانشهرها و شهرهای صنعتی باید به این وضعیت توجه جدی داشته باشند و گروههای حساس از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از ظهر روز یکشنبه وارد کشورمان می‌شود، تصریح کرد: این سامانه بارشی نوار غربی و بخشهایی از مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته وظیفه، دستاورد این سامانه بارشی افزایش ابر، بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما خواهد بود.

وی افزود: این سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز تقویت می‌شود و تا پایان هفته در نیمه غربی، مرکز کشور و بخشهایی از استانها فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت مناطق زلزله زده نیز اظهار کرد: مناطق زلزله زده در غرب کشورمان واقع شده که به همین سبب این سامانه بارشی در مناطق مختلف نیمه غربی فعالیت خواهد داشت.

وظیفه افزود: طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه باد و باران به همراه کاهش دما بخشهای غربی و نقاط زلزله زده را در برمی‌گیرد که حتی دمای هوا در برخی ساعات به صفر درجه هم می‌رسد؛ ضمنا بارشها در نقاط کوهستانی و سردسیر نیمه غربی به صورت برف خواهد بود.

وی، شهرکرد با هشت درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 30 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گرمترین لحظات به 16 دجه بالای صفر رسید که تغییرات محسوسی در روزهای آتی رخ نمی دهد.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین