کد خبر: ۴۸۹۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

چاووش‌اوغلو: اتحادیه اروپا پولمان را بدهد

وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه گفت، اتحادیه اروپا باید سه میلیارد یوروی مانده از معاهده مهاجرتی را که وعده داده بود تا پایان ۲۰۱۷ تامین کند، بپردازد. به گفته او، این نهاد باید تا آخر ۲۰۱۸ مجموعا شش میلیارد یورو پرداخت کند.
آفتاب‌‌نیوز :
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جلسه کمیسیون بودجه پارلمان کشورش همچنین گفت، آنکارا انتظار دارد سه میلیارد یوروی دیگر تا پایان ۲۰۱۸ اختصاص داده شود.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ توانست طرحی را برای جلوگیری و کاهش موج پناهجویان با ترکیه امضا کند که از ۲۰ مارس رسما به اجرا درآمد. بر اساس این توافق، مهاجران غیرقانونی از کشورهای اروپایی به ترکیه پس فرستاده می‌شدند. در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱.۲۶ میلیون مهاجر به اتحادیه اروپا وارد شدند. طبق توافق، هر مهاجری که از طریق دریای اژه به اروپا می‌رسید، به ترکیه پس فرستاده می‌شد.

در برابر هر مهاجری که از اروپا به ترکیه پس فرستاده می‌شد، یک آواره سوری از کمپ‌های ترکیه به اروپا منتقل می‌شد. شمار این افراد نهایتا ۷۲ هزار تن برآورد می‌شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه ترکیه اظهار داشت، تحولات رقه دال بر آن است یگان‌های کرد مورد حمایت آمریکا به دنبال تسلط بر مناطق سوریه بدون درگیری با داعش هستند.

چاووش اوغلو اعلام کرد، صادرات تجهیزات نظامی به ترکیه به تاخیر افتاده است و آنکارا به دنبال راهکارهای جایگزین برای حل این مساله است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین