کد خبر: ۴۸۹۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸

اردوغان: واشنگتن از داعش حمایت می‌کند/ روند جاری در سوریه و عراق مطابق برنامه‌های ترکیه است

رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر استمرار عملیات‌های ارتش این کشور در سوریه و عراق، آمریکا را به حمایت مالی از داعش در سوریه متهم و تاکید کرد، یگان‌های مدافع خلق کرد باید از منطقه عفرین سوریه بیرون شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز(جمعه) با تاکید بر اینکه عملیات ادلب در سوریه طبق برنامه ادامه دارد، گفت: این عملیات منجر به حصول پیشرفتی واقعی در موضعگیری مشترک با روسیه و ایران شد.

اردوغان تاکید کرد: منطقه عفرین در شمال سوریه باید از وجود یگان‌های مدافع خلق کرد تخلیه شود.

رئیس جمهور ترکیه ضمن ابراز ناامیدی از اقدامات آمریکا در سوریه گفت: واشنگتن به بیشتر وعده‌های خود وفا نکرد و ما نمی‌خواهیم این مساله در عفرین نیز تکرار شود.

وی در ادامه آمریکا را به حمایت مالی از گروه تروریستی داعش در سوریه متهم کرد.

اردوغان گفت: نیروهای امنیتی در ترکیه با داعش و تمامی گروه‌های تروریستی مبارزه ‌کرده و اجازه نمی‌دهند که آنها نفس راحتی بکشند، ترکیه با تمامی کسانی که امنیتش را به خطر می‌اندازند، مبارزه خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد، اکنون در سوریه و عراق مرحله حساسی در ارتباط با آینده ترکیه برقرار است و آنکارا باید تحولات این دو کشور را از نزدیک دنبال کند.

وی تاکید کرد: عملیات‌ها در سوریه و عراق طبق برنامه‌های ما ادامه دارند و ما به لطف خدا توانستیم دستاوردهای بزرگی داشته باشیم.

وی افزود: آمریکا در هیچ یک از مسایل مربوط به مناطق سوریه به ویژه رقه، منبج و دیرالزور با ما همکاری ندارد، سوال همیشگی ما اینست که چرا آمریکا با وجود هزاران مایل فاصله از سوریه در این کشور دخالت کرده و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، اردوغان درباره شرایط اقتصادی کشورش هم تاکید کرد: برخی نیروهای خارجی تلاش می‌کنند در مسیر ترکیه به سوی پیشرفت مانع ایجاد کنند اما با وجود اینها ما رشدی پنج درصدی را رقم زدیم و ایمان دارم که اقتصاد ما در اسرع وقت به حالت عادی خود بازمی‌گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین