کد خبر: ۴۹۰۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱

دیلی میل: پادشاه سعودی هفته آینده به نفع پسرش کناره گیری می کند

تارنمای روزنامه انگلیسی دیلی میل به نقل از منبعی در خاندان سعودی گزارش داد که ملک سلمان پادشاه عربستان قصد دارد هفته آینده کناره گیری کرده و پسرش را به عنوان جانشین خود معرفی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
این اقدام به مثابه آخرین مرحله از کنترل محمد بن سلمان ولیعهد 32 ساله سعودی بر قدرت است. وی اوایل ماه جاری میلادی با بازداشت بیش از چهل شاهزاده و وزیر دولتی در جریان تحقیقات ضدفساد تلاش برای کسب قدرت را آغاز کرد.
منبعی در خاندان سعودی به این تارنمای انگلیسی گفت که ملک سلمان صرفا به عنوان یک چهره تشریفاتی باقی می ماند و هدایت رسمی کشور را به پسرش محمد بن سلمان می سپارد. 
این منبع گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ملک سلمان هفته آینده انتصاب محمد بن سلمان را به پادشاهی اعلام می کند. 
وی افزود: ملک سلمان نقش ملکه انگلیس را ایفا خواهد کرد. او تنها عنوان خادم حرمین شریفین را حفظ خواهد کرد.
این منبع بلندپایه گفت محمد بن سلمان زمانی که پادشاه شود تمرکزش را معطوف به ایران می کند و بیم اقدام نظامی وجود دارد.
به گفته این منبع، او کمک ارتش رژیم صهیونیستی برای در هم کوبیدن حزب الله لبنان را هم مد نظر خواهد داشت. 
وی افزود: محمد بن سلمان معتقد است که او باید ایران و حزب الله را بزند. برخلاف توصیه بزرگان خاندان سلطنتی، هدف بعدی محمد بن سلمان همین است. از این رو است که حاکم کویت به طور خصوصی او را «گاو خشمگین» می نامد.
این منبع اظهار کرد: طرح محمد بن سلمان این است که آتش را از لبنان شروع کند. او قول داده است که اگر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) موافقت کند، میلیاردها دلار کمک مالی مستقیم به آنها ارائه دهد. 

وی گفت: محمد بن سلمان نمی تواند بدون اسرائیل (رژیم صهیونیستی) با حزب الله در لبنان مقابله کند. طرح B آن است که سوریه با حزب الله بجنگد.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین