کد خبر: ۴۹۰۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

قطر: آنچه برای ما رخ داد در حال تکرار برای لبنان است

وزیر خارجه قطر تاکید کرد که آنچه برای کشورش رخ داده در حال روی دادن برای لبنان نیز هست.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در گفتگو با خبرنگاران در واشنگتن عنوان داشت: آنچه که برای قطر رویداد به یک صورت دیگر برای لبنان در حال رخ دادن است. به دلیل رهبری بی‌پروای اوضاع در منطقه، کنترل بحران‌ها از دست خارج می‌شود.

وی در ادامه افزود: تلاش‌هایی برای سیطره بر کشورهای کوچک در منطقه با هدف مجبور کردن آنها برای تسلیم شدن در حال رخ دادن است. امارات و عربستان باید بفهمند که قوانین و عرف بین المللی وجود دارد که باید به آن احترام بگذارند.

محمد بن عبدالرحمن تاکید کرد: عربستان می‌خواهد لبنان را تسلیم کند و به زانو در بیاورد و همین کار را با کشور خود می‌خواهد انجام دهد. از نقش دولت ترامپ برای دستیابی به یک راهکار و تشویق طرف ها برای گفتگو قدردانی می‌کنیم. در خصوص درخواست ترامپ برای اجرای مذاکرات در کمپ دیوید باید بگویم که متاسفانه عربستان و امارات به این درخواست پاسخ ندادند. آنها تمام تلاش‌ها را نابود کرده و به اقدامات خود علیه قطر ادامه می‌دهند. آنها باید بفهمند که هیچ کشوری حق ندارد در امور داخلی دیگر کشورها مداخله کند.

وزیر خارجه قطر همچنین وخیم شدن بحران‌ها در منطقه به ویژه در یمن، لبنان و قطر را محکوم کرده و مسئولیت آن را متوجه عربستان دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین