کد خبر: ۴۹۰۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

موگابه از ریاست حزب حاکم زیمبابوه برکنار شد

رئیس‌جمهور کهنسال برکنار شده زیمبابوه از ریاست حزب حاکم این کشور هم کنار گذاشته شد. رابرت موگابه به همراه همسرش گریس در حبس خانگی هستند. موگابه در اعتراض به اقدام ارتش که او را محبوس کرده، اعتصاب غذا کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
رابرت موگابه، رئیس‌جمهور 93 ساله زیمبابوه از ریاست حزب اتحاد ملی آفریقا معروف به زانو-پی‌اف برکنار شد. همسرش گریس نیز از این حزب کنار گذاشته شد. حزب حاکم، امرسون منانگاگوا، معاون اخراجی موگابه را به جای وی برای ریاست حزب تعیین کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم،  رئیس‌جمهوری کهنسال زیمبابوه که روزهای پایانی قدرتش حبس خانگی شده است، دو روز است که لب به غذا نزده است. منابع مطلع تاکید دارند او حاضر است برای درستی و راستی بمیرد!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری بلاتکلیف زیمبابوه که گفته می‌شود امروز از قدرت کنار گذاشته می‌شود، به همراه همسرش گریس در حبس خانگی است. موگابه در اعتراض به اقدام ارتش که او را محبوس کرده، اعتصاب غذا کرده است. یکی از نزدیکان او می‌گوید موگابه از شنبه لب به غذا نزده و حاضر است برای آنچه فکر می‌کند صحیح است، بمیرد.

مقام‌های زیمبابوه‌ای می‌گویند، حزب حاکم زانو-پی‌اف زیمبابوه امروز (یکشنبه) در جریان نشستی ویژه برکناری موگابه را از رهبری خود اعلام خواهد کرد. این نشست احتمالا موجب بازگشت امرسون منانگاگوا، معاون اخراجی موگابه و برکناری گریس موگابه از سمت ریاست لیگ زنان زانو-پی‌اف می‌شود. برکناری منانگاگوا موجب شد تا ارتش دو هفته پیش برای حل بحران مداخله کند و اجازه ندهد تا همسر نسبتا جوان موگابه جای او را بگیرد.

در همین حال شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه موگابه ۹۳ ساله پس از اعتراضات مردمی گسترده از زیمبابوه گریخته است. با این حال، تلویزیون دولتی زیمبابوه گزارش داد رئیس ارتش این کشور امروز مجددا با موگابه دیدار خواهد کرد و احتمالا گزینه‌های مورد نظر برای خروج از قدرت مورد بررسی قرار می‌گیرد.   
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین