کد خبر: ۴۹۰۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸

فیلم جدید «تارانتینو» به کمپانی سونی رسید

کمپانی سونی در رقابتی سخت حق توزیع جهانی نهمین ساخته بلند سینمایی «کوئنتین تارانتینو» را در اختیار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
سونی در نهایت و در رقابتی سخت با دو کمپانی برادران وانر و پارامونت، حق توزیع جهانی جدیدترین ساخته بلند سینمایی «تارانتینو» را در اختیار گرفت، کارگردانی که پیش از این رابطه نزدیکی با «هاروی واینستین» به عنوان تهیه‌کننده داشت همه فیلم‌های خود را از طریق این کمپانی اکران کرده بود اما پس از رسوایی‌های اخلاقی وی با این کمپانی قطع همکاری کرد.

این فیلم درباره گروهی به نام «خانواده منسون» به سرکردگی «چارلز منسون» در تابستان ۱۹۶۹ کالیفرنیاست که یکی از ناراحت‌کننده‌ترین اتفاقات در تاریخ معاصر آمریکا را رقم زدند.

این گروه در اوت ۱۹۶۹ در یک شب پنج نفر را در یک سکونت‌گاه هالیوودی متعلق به «رومن پولانسکی» کارگردان مطرح لهستانی-فرانسوی سلاخی کردند که یکی از این افراد «شارون تیت» همسر باردار «پولانسکی» بود. دار و دسته «منسون» در سال ۱۹۷۱ در دادگاه گناهکار شناخته شدند و «چارلز منسون» رهبر ۸۲ ساله این گروه هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

«تارانتینو» فعالیت سینمایی خود را در اوایل دهه ۱۹۹۰ به عنوان فیلم‌ساز مستقل آغاز کرد و فیلم «سگ‌های انباری» را ساخت که به عقیده بسیاری از منتقدین از خارق‌العاده‌ترین فیلم‌های مستقل همه ادوار است.

وی در سال ۱۹۹۴با ساخت فیلم برنده نخل طلای «داستان عامه پسند» به اوج شهرت رسید، این فیلم از نظر تجاری توانست موفقیت بسیاری کسب کند و از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ یاد می‌کنند که در فهرست موسسه فیلم آمریکا از ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینمای آمریکا قرار دارد.

فیلم بعدی تارانتینو «جکی براون» نام داشت که به اقتباس از یک رمان ساخته شد و سپس نوبت به ساخت فیلم مشهور «بیل را بکش» رسید که در دو قسمت در سال‌های ۲۰۰۳ و دیگری در اوایل ۲۰۰۴ منتشر شد.

«ضد مرگ» نام فیلم بعدی‌ «تارانتینو» بود و وی سپس شروع به ساخت فیلم مشهور دیگرش، «حرامزاده‌های لعنتی» کرد؛ این فیلم براساس داستانی تخیلی در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد که بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و به فروش بیش از ۳۲۱ میلیون دلاری دست یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، «تارانتینو» فیلم «جاگوی آزادشده» را در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد و این فیلم روایت‌گر دوران برده‌داری آمریکا است، این وسترن که پرفروش‌ترین فیلمش به نسبت سایر فیلم‌هایش است، به فروشی بالغ بر ۴۲۵ میلیون دلار دست یافت. وسترن «هشت نفرت‌انگیز» نیز آخرین اثر بلند سینمایی این کارگردان آمریکایی بود که با بودجه ۴۴ میلیون دلاری با فروش ۱۵۶ میایو دلاری عملکرد خوبی در گیشه نداشت.

نگارش فیلمنامه‌های «قاتلین بالافطره» (الیور استون)، «داستان عاشقانه واقعی» (تونی اسکات) و «از طلوع تا غروب» (رابرت رودریگوئز) نیز بخش دیگری از کارنامه سینمایی «کوئنتین تارانتینو» محسوب می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین