کد خبر: ۴۹۰۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

«البوکمال» به طور کامل آزاد شد؛ نابودی آخرین دژ داعش در سوریه

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها در محور مقاومت پس از نبرد سخت و تمام عیار با تروریست‌های داعشی، شهر البوکمال را به طور کامل از لوث آنها پاکسازی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها سرانجام پس از درگیری‌های سنگین با گروه تروریستی داعش، شهر البوکمال در مرز سوریه و عراق را به طور کامل آزاد کردند.

بر اساس این گزارش، اتاق عملیات همپیمانان ارتش سوریه در بیانیه‌ای آزادسازی کامل شهر البوکمال در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق در حومه جنوب شرقی دیرالزور را اعلام کرد.

این موفقیت بزرگ در پی  درگیری‌های سنگین با گروه تروریستی داعش به دست آ‌مده است که در نتیجه آن ده‌ها داعشی به هلاکت رسیدند و جنگ‌ افزارهای آنها منهدم شد به این ترتیب ارتش سوریه و همپیمانانش آخرین دژ گروه تروریستی داعش در خاک سوریه را نابود کردند.

در حال حاضر، ارتش و همپیمانان به عملیات کشف و خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های داعشی می‌پردازند.

پیشتر منابع سوری از فرار سرکرده‌های مطرح گروه تروریستی داعش از المیادین به سمت مناطق تحت سیطره گروه‌های مورد حمایت آمریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده بود، به گفته این منابع، حدود 150 تروریست داعشی به سمت شرق رودخانه فرات گریخته‌اند که مهمترین آنها ابوحسن العراقی موسوم به والی البوکمال و چندین سرکرده دیگر همچون صدام الجمل و ابوسمیه  الانصاری هستند.

به گزارش تسنیم، پناه بردن تروریست‌های داعشی متواری از البوکمال به سمت گروه‌های مورد حمایت آمریکا که به اختصار قسد خوانده می‌شوند، دلیل و مدرک دیگری بر رابطه این گروه تروریستی تکفیری و آمریکاست که قبلا نیز بارها در راستای نجات آنها مواضع ارتش سوریه و همپیمانان را بمباران کرده بود و همچنین در موضوع سیطره گروه‌های مورد حمایت این کشور بر شهر الرقه، طی توافقی با داعش‌، تروریست‌هایش را از این شهر به جبهه‌های درگیری در حومه دیرالزور منتقل کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین