کد خبر: ۴۹۰۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
پیگیری‌ مصوبات سفر رئیس‌جمهور به قم

در دیدار نوبخت با مراجع و علمای قم چه گذشت؟

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با اشاره به این‌که با توجه به جایگاه و قطب گردشگری مذهبی بودن استان قم، تکمیل قطار شهری قم یک ضرورت است، گفت: در تصویب بودجه سال 97، بودجه‌ای را برای تکمیل قطار شهری قم در نظر خواهیم گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت امشب(یکشنبه) در جمع خبرنگاران قمی گفت: حضور در قم در فواصل مختلف انجام شده است و از بیانات مراجع عظام تقلید بهره برده‌ایم.

وی افزود: در دو سال گذشته و بعد از سفر رئیس‌جمهور به استان قم، این سفر برای پیگیری‌ مصوبات سفر رئیس‌جمهور صورت گرفته است. در این سفر توسعه و پیشرفت استان قم در اولویت برنامه‌ها قرار داشته و در تصویب بودجه سال 97 نیز بودجه‌ای را برای تکمیل قطار شهری قم در نظر خواهیم گرفت.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه بیان کرد: در جلسات با مراجع عظام تقلید، شورای برنامه‌ریزی استان و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین مشکلات و به‌ویژه قطار شهری قم مورد بحث قرار گرفت، چرا که با توجه به جایگاه قم و زائرخیز بودن این شهر و قطب گردشگری مذهبی بودن استان قم در کشور، تکمیل قطار شهری یک ضرورت برای قم است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به خسارت دیدن کشاورزان استان قم در فصل سرد سال، گفت: در این زمینه با هماهنگی شورای برنامه‌ریزی و سازمان برنامه و بودجه، امیدواریم این مشکل نیز به‌زودی برطرف شود.

رابطه مخدوش کشورهای منطقه به نفع رژیم صهیونیستی است

 محمدباقر نوبخت همچنین در دیدار آیت‌الله سبحانی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به روسیه اظهار داشت: رئیس‌جمهور پس‌ فردا در مسکو در اجلاس سه‌ جانبه با ترکیه و روسیه شرکت خواهد کرد و تفاهم‌نامه‌ای را در مورد تروریست خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: مسائل ویژه جهانی و مباحثی که در مورد عربستان با آن روبه‌رو هستیم، مهم‌ترین مباحث سیاسی خارجی ایران است.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور با اشاره به رابطه سیاسی ایران و عربستان ابراز کرد: در رابطه ایران و عربستان فقط دولت تأثیرگذار نیست بلکه برخی جریانات داخلی مانند تسخیر سفارت عربستان و مسئله منا نیز در رابطه دو کشور اثرگذار بوده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی از افراد در مورد حج امسال تحرکات سوء داشته و درصدد تعطیلی این مراسم بودند، در حالی‌ که یک سخنران نوعاً در جایگاه صدور فتوا نیست.

به گزارش تسنیم، نوبخت با بیان اینکه دولت به دنبال بهبود روابط با کشورهای منطقه است تصریح کرد: دولت با تأکید مراجع عظام تقلید درصدد بهبود رابطه با تمام کشورهای منطقه است چرا که رابطه مخدوش بین کشورهای منطقه به نفع رژیم صهیونیستی تمام می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی: خدمت‌رسانی دولت و مردم در زلزله کرمانشاه قابل توجه و جامع بود

به گزارش ایسنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با تاکید بر لزوم افزایش کمک ها به آسیب دیدگان زلزله اخیر، عنوان کرد: مشارکت و خدمت رسانی دولت و مردم در زلزله کرمانشاه قابل توجه و جامع تر از گذشته بود که این تلاش ها جای تشکر دارد.

این مرجع تقلید شیعه تصریح کرد: مشکلات زیادی در مناطق زلزله زده وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود و خدمات و کمک ها تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فصل سرما را در پیش داریم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا مردم از بازسازی خانه ها و کمک رسانی های بیشتر، ناامید و مایوس نشوند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اهمیت مقاوم‌سازی خانه‎ها بیان کرد: فارغ از دعواها و بحث ها بسیاری از ساختمان های جدید هم فرسوده هستند و باید برای مقاوم سازی آنها فکری اساسی شود.

وی ادامه داد: بافت های فرسوده باید بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی شود تا در زمان زلزله شاهد حوادث تلخ نباشیم.

وی اظهار داشت: برای مقاوم سازی خانه ها باید فعالیت های تشریفاتی نظام مهندسی نیز بازنگری شود و علت ریزش ساختمان های تازه تاسیس بررسی شود.

فضای مجازی در فروپاشی اصول اخلاقی نقش مهمی دارد 

این مرجع تقلید در مورد فضای مجازی نیز عنوان کرد: فضای مجازی تنها فساد و تزلزل ایجاد نمی‌کند بلکه در فروپاشی اصول اخلاقی نقش مهمی دارد و بسیاری از مسائل اخلاقی، دینی و اعتقادی را تهدید می کند.

وی گفت: فضای مجازی دامی سیاسی از سوی غرب است متاسفانه غرب با سلطه فضای مجازی نیات شومی دارد و نمی توان نسبت به آن ها خوشبین بود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: برای جایگزینی فضای مجازی در جامعه با توجه به آسیب هایی که به دنبال دارد باید راهکاری اندیشید.

وی متذکر شد: می توان با کارهایی فضای مجازی را ساماندهی و مشکلات فعلی و تهدیدات آن را رفع کرد همان طور که بسیاری از کارهایی که در گذشته امکان پذیر نبود امروز انجام شدنی است.

مبارزه با فساد اقتصادی تصمیمات بنیادین مسئولان را می‌طلبد 

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه در مورد پرداخت مالیات نیز عنوان کرد: اخذ مالیات باید عادلانه باشد، دریافت مالیات از کسبه‌ها و فعالین کوچک و از یاد بردن دانه درشت ها و فرار آن ها از پرداخت مالیات صحیح نیست. برای فسادهای اقتصادی نیز باید به دنبال راهکاری بود مقابله با فساد نیاز به تصمیمات اساسی و بنیادین توسط مسئولان دارد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع): توصیه‌های مراجع ره‌توشه دولت قرار گیرد

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در حرم مطهر گفت: توصیه های مراجع عظام تقلید برای تقویت نظام اسلامی و دولت است و باید این فرمایشات را توشه راه قراردهید.

وی افزود: اهل بیت(ع) در مسیر حرکت الهی خود با سختی های زیادی مواجه شدند ولی آنچه که ثابت شد، می ماند، همان مکتب متعالی اهل بیت(ع) است واین مساله درس بزرگی است که باید به شکلی کار کنیم و بدانیم به رغم سختی ها وقتی در صراط مستقیم هستیم، موفق خواهیم شد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: نظام اسلامی امانتی بزرگ است و نام خدمتگذاران امین و صادق همیشه ماندگار خواهد بود؛ مردم ما همیشه قدرشناس هستند و به کسانی که برای نظام و انقلاب و دین خدمت می کنند علاقه دارند.

وی تصریح کرد: در زمینه مطالبات امیدواریم که گام های خوبی برداشته شود و همچنین در زمینه صحن فاطمی نیز که از سوی رئیس جمهور توصیه شد به اتمام برسد، امیدواریم گام های جدی برداشته شود.

آمادگی دولت در ترویج معارف وحیانی

محمدباقر نوبخت نیز در این دیدار گفت: دولت آماده تکریم و ترویج معارف وحیانی و دینی است.

وی افزود: در فرایند تنظیم بودجه سال 1397 قرارداریم و بسیاری ار رخدادها و تحولات سال جاری و آنچه که برای سال آتی مورد نظر است، به همین خاطر خرسندیم که خدمتی در جهت توسعه معارف دینی به عمل آوریم.

وی تصریح کرد: آماده خدمتگذاری به حوزه های علمیه و مراکز نشر دین هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین