کد خبر: ۴۹۰۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰

بارش برف در مناطق سردسیر/ تهران بارانی می‌شود

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در غالب مناطق کشور جو پایدار بوده است و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت تداوم غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: از امروز ۲۸ آبان تا فردا (۲۹ آبان) در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دما پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق استان‌های گیلان و اردبیل در بعضی ساعات با وزش باد شدید جنوبی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز با نزدیک شدن یک سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد شروع می‌شود تصریح کرد: فردا (۲۹ آبان) به فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب کشور افزوده می‌شود و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا می‌گیرد و سبب ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ادامه داد: این وضعیت فردا در مناطق ساحلی خوزستان و بوشهر نیز دور از انتظار نیست، همچنین شدت بارش‌ها در بعد از ظهر دوشنبه در نیمه غربی آذربایجان غربی، نیمه شرقی کرمانشاه و مناطقی از آذربایجان شرقی است و در مناطق سردسیر شمال غرب کشور بارش به صورت برف پیش بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه با اشاره به اینکه روز سه شنبه (۳۰ آبان) فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور تقویت می‌شود، گفت: گستره بارش‌ها دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی را نیز فرا می‌گیرد. شدت بارش‌ها روز سه شنبه (۳۰ آبان) در ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، جنوب و غرب کردستان، شرق کرمانشاه و جنوب و غرب همدان خواهد بود و بارش در مناطق سردسیر شمال غرب، ارتفاعات غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود دارد تصریح کرد: از بعد از ظهر امروز به سبب افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق پدیده گرد و خاک در مناطق مرزی غرب و جنوب غرب کشور طی فردا و پس فردا دور از انتظار نیست.

وظیفه ادامه داد: غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود همچنین با فعالیت سامانه بارشی روز سه شنبه در نیمه غربی کشور دمای هوا ۲ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران روز دوشنبه (۲۹ آبان) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۳۰ آبان) نیمه ابری تا ابری، وزش باد و گاهی بارش باران و احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین