کد خبر: ۴۹۰۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶

غلامرضا علی‌بابایی درگذشت

غلامرضا علی‌بابایی، نویسنده و مترجم آثار تاریخی و سیاسی و دیپلمات، از دنیا رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
نیکسون، کیسینجر و شاه ترجمه رهام الوندی و غلامرضا علی‌بابایی، فرهنگ سیاسی آرش (تالیف)، فرهنگ روابط بین‌الملل (تالیف)، تاریخچه انرژی هسته‌ای در ایران و جهان، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی (ویراستار)، سیری در تاریخ سیاسی ایران از هخامنشی تا کنون نوشته جن.راف گارثویت، تاریخ روابط آمریکا و شوروی: از انقلاب روسیه تا فروپاشی کمونیسم، نوشته پیتر بویل، ترجمه محمدرفیعی مهرآبادی و  غلامرضا علی‌بابایی، تاریخ نیروی هوایی از پهلوی تا انقلاب، و تاریخ ارتش ایران (از ۵۵۸ پیش از میلاد تا ۱۳۵۷ شمسی)، از آثار این نویسنده و مترجم فقید هستند.

به گزارش ایسنا، مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب، در پیامی درگذشت غلامرضا علی‌بابایی را تسلیت گفت: خبر درگذشت یکی دیگر از مترجمان و نویسندگان نام‌آشنای کشورمان موجب اندوه فراوان شد. ثمره تلاش بی‌وقفه آن مرحوم، تالیف آثار محققانه در حوزه تاریخ و فرهنگ ایران است که خدمتی مهم به دانش‌پژوهان به شمار می‌آید.

اینجانب ضایعه درگذشت این مترجم و نویسنده نامی و متعهد را به جامعه فرهنگ و ادب، به‌ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت گفته، برای آن عزیز از دست‌رفته علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین