کد خبر: ۴۹۰۷۱۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

تلاش اون برای تحکیم قدرتش با حذف اعضای برجسته ارتش

تحلیلگران امروز می‌گویند، حذف اعضای برجسته ارتش کره شمالی بخشی از تلاش‌های رهبری این کشور برای کاهش تاثیر ارتش و افزایش قدرت وی بر کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
کیم جونگ اون جوان که از 2011 رهبری کره شمالی را برعهده گرفته با خشونت هرچه تمام‌تر بسیاری از افرادی که به صورت بالقوه برای دولتش چالش برانگیز بودند را کنار گذاشت که حتی شامل اعدام برخی از اعضای خانواده‌اش هم می‌شود.

ناظران می‌گویند جدیدترین اقدام کیم جونگ اون به نظر با هدف متوقف کردن تاثیر گذاری ارتش بر امور دولت است؛ ارتشی که در دوران کیم ایل سونگ، رهبر فقید ‌کره شمالی شکوفا شد.

"هوآنگ پیونگ سو" و "کیم وون هونگ"، رئیس و معاون مرکز سیاسی ارتش به دلیل "گستاخی به حزب حاکم" کره شمالی مجازات شدند. این اداره خود وظیفه تضمین وفاداری به حزب از جانب تمامی بخش‌های ارتش خلق کره را برعهده دارد.

یانگ مو-جین، استاد دانشگاه مطالعات کره شمالی گفت: این یکی دیگر از بازی‌های کیم جونگ اون در تشدید قدرتش بر ارتش است. کیم جونگ اون از سیاست "نخست ارتش" کره شمالی دوری می‌کند و بر این مساله تاکید دارد که حزب همواره بالاتر از ارتش است.

"کو یو-هوآن"، از دانشگاه دونگگوک نیز گفت: سیاست نخست ارتش کره شمالی همیشه یک شمشیر دو لبه بوده و کیم جونگ اون در حال سازماندهی مجدد ارتش است که در دوران پدرش بیش از حد رشد داشت و به دنبال احیای سیستم تسلط و نفوذ حزب است.

آژانس امنیت ملی کره جنوبی گفته است که سطح مجازات‌ها در کره شمالی برای دو مردی که ذکر شد، مشخص نیست اما قانونگذاران کره جنوبی که در نشست غیرعلنی درباره این مساله حضور داشتند گفتند که احتمال دارد آنها را به اراضی کشاورزی فرستاده باشند تا کار کنند.

هوآنگ پیونگ سو زمانی نفر دوم در کره شمالی به شمار می رفت. وی ریاست هیاتی عالی رتبه را در سفر به سئول در بازی‌های آسیایی اینچئون در سال 2014 برعهده داشت و آخرین حضورش در انظار عمومی به اکتبر سال جاری میلادی بازمی گردد.

کیم وون هونگ اوایل سال جاری میلادی و پس از برکناریی بعنوان وزیر امنیت کره شمالی به اتهام سواستفاده از قدرت و فساد، در اواسط ژانویه سال جاری میلادی به عرصه سیاسی بازگشت.

وی که از 2012 بعنوان رئیس اداره اطلاعات کره شمالی فعال بود نقش کلیدی در بازداشت و اعدام شوهر عمه کیم جونگ اون که چهار سال قبل رخ داد، ایفا کرد.

رهبر کره شمالی بیش از 100 تن از اعضای ارتش، حزب و مقام‌های دولتی را شامل وزیر دفاع سابق این کشور را که 2015 اعدام شد، کشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ کره جنوبی همچنین براین باور است که کیم جونگ اون مسئول ترور برادر ناتنی‌اش در فرودگاهی در مالزی است که اوایل سال جاری میلادی رخ داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین