کد خبر: ۴۹۰۷۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳

آیا ظریف پیشنهاد سناتورهای آمریکایی برای کمک به زلزله زدگان را رد کرده است؟

دکتر زیباکلام اخیرا در توییتی از دکتر ظریف بابت «جواب منفی متکبرانه به پیشنهاد کمک 5 سناتور امریکایی » در ماجرای زلزله کرمانشاه انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 صادق زیباکلام در حالی این توییت را منتشر کرده که منبع این خبر را مشخص نکرده و مشخص نیست ایشان از چه منبعی استفاده کرده است.

در رابطه با مطلب اخیر درباره پاسخ منفی ظریف به پیشنهاد کمک ۵ سناتور امریکایی توجه به دو نکته ضروری است:

۱- دکتر ظریف طی توییتی بعد از حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه ضمن قدردانی از پیام های تسلیت مقامات خارجی و سپاسگزاری از پیشنهاد کمک های خارجی اعلام کرده بود که در حال حاضر می توانیم با استفاده از منابع خودمان اوضاع را مدیریت نماییم.

۲- این توییت چند روز قبل از ارسال نامه ۵ سناتور به تیلرسون وزیر خارجه امریکا بوده است. در واقع توییت دکتر ظریف در پاسخ به فرد یا گروه خاص خارجی نبوده است و در آن سعی شده بود که با لحنی نرم و محترمانه موضع کشور درباره هرگونه کمک خارجی در این برهه زمانی اعلام گردد. مضافا اینکه نامه این ۵ سناتور خطاب به دکتر ظریف نبوده است که وی بخواهد پیشنهاد آنها را رد و یا جواب منفی دهد.

بنابراین توییت دکتر ظریف درباره عدم نیاز فعلی به کمک های خارجی ناظر به پیشنهاد از طرف خاصی نبوده است، بلکه سعی شده بود با لحنی نرم و متواضعانه ضمن تشکر از پیشنهادهای کمک از سوی مقامات خارجی موضع کشور در این باره منتشر گردد.

انتخاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین