کد خبر: ۴۹۰۷۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

رنو به بازار آمریکا هیچ چشمی ندارد

کارلوس گوئن اعتقاد دارد فروختن چند خودرو در آمریکا کار ساده ای است اما به خاطر بازار رقابتی که آن جا وجود دارد، نیازمند یک استراتژی بلند است که فعلا رنو قصد کار بر روی آن را ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
در حال حاضر گروه خودروساز رنو – نیسان به واسطه حضور برندهای نیسان، اینفینیتی و میتسوبیشی قدرت خوبی در بازار آمریکا دارد اما با این حال طبق گفته مدیرعامل رنو، این برند قصد ندارد به این زودی ها وارد بازار آمریکا شود.

کارلوس گوئن در یک مصاحبه اعلام کرده که به موضوع رفتن به بازار آمریکا فکر نمی کند و برنامه ای برای این موضوع در دستور کار ندارند. او اعتقاد دارد فروختن چند خودرو در آمریکا کار ساده ای است اما به خاطر بازار رقابتی که آن جا وجود دارد، نیازمند یک استراتژی بلند است که فعلا رنو قصد کار بر روی آن را ندارد.

با این حال طبق گفته گوئن، این شرکت تمرکز خود را برای رشد در بازار آسیا قرار داده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ آمار فروش خود را در این منطقه به ۱۴ میلیون دستگاه برساند. بیشتر این سرمایه گذاری در کشور چین خواهد بود چرا که هم اکنون نیسان در این کشور فعالیت می کند و رنو و میتسوبیشی نیز به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

حضور رنو در آسیا و تمرکز این شرکت در بازار رو به رشد منطقه می تواند عاملی برای افزایش مراودات تجاری ایران و رنو باشد. در حال حاضر رنو برنامه جدی برای حضور در ایران دارد و قرارداد تجاری نیز با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به امضا رسانده که با اجرایی شدن آن تولیدات رنو در ایران نیز شروع خواهد شد.

از ژانويه تا ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی گروه رنو – نیسان با ف روش 5 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو بزرگترین خودروساز دنیا لقب گرفتند. در این بازه زمانی این گروه از فولکس واگن و تویوتا به ترتیب 400 هزار و 600 هزار دستگاه خودرو بیشتر به فروش رسانده است.

در حالیکه رنو تمرکز خود را بر بازارهای آسیایی قرار داده، رقبای این شرکت یعنی پژو و سیتروئن قصد ورود دوباره به بازار آمریکا را دارند. هر دو این شرکت ها بیش از ۲۵ و ۴۰ سال است که در آمریکا فعالیت تجاری درستی نداشته اند.

 

منیع: خودروکار
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین