کد خبر: ۴۹۰۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۰

سرطان‌ها قابل پیشگیری و درمان هستند؟

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروزه بسیاری از سرطان‌ها قابل پیشگیری و درمان هستند و بسیار اهمیت دارد که هر فرد بررسی‌های لازم را انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا دارابی محبوب در آستانه برگزاری سومین "سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن" اظهار داشت: سرطان بیماری است که همه را نگران می‌کند و امیدواریم بتوانیم با کمک موسساتی مانند نسترن در راستای پیشگیری از سرطان اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

وی‌افزود: تلقین و ترس از سرطان از خود بیماری بدتر بوده، در صورتی که امروزه بسیاری از سرطان‌ها قابل پیشگیری و درمان هستند و بسیار اهمیت دارد که هر فرد بررسی‌های لازم را انجام دهد؛ چرا که بسیاری از بیماری‌ها نهفته است، مانند سرطان کلیه، پروستات و مثانه که اگر به موقع تشخیص و درمان شود طول عمر طولانی را به بیمار می‌دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه وظیفه موسساتی مانند نسترن در راستای فرهنگ‌سازی برای مردم در راه شناخت و پیشگیری از بیماری است، بیان‌کرد: اگر مردم را به این فرهنگ برسانیم که در زمان‌های مختلفی از زندگی خود بر اساس بیماری‌های شاخص خانوادگی خود، بررسی‌های لازم را انجام دهند، بسیاری از بیماری‌ها قابل پیشگیری و درمان خواهند بود.

به گزارش ایسنا، دارابی‌گفت: هیچ خدمتی بهتر از خدمت به مردم در حوزه سلامت نیست و عقیده من این است که بیشترین کارهای خیر باید در دو حیطه آموزش و پرورش و درمان باشند.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این سمپوزیوم، سومین سمپوزیوم بین‌المللی نسترن از ۸ تا ۱۰ آذر ۹۶ در مشهد برگزار می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین